Харківський ФЕД підписав iз Туреччиною три контракти на виготовлення комплектуючих для авіатехніки

27.08.2021

Харківська машинобудівна компанія ПАТ «ФЕД» спроєктує і виготовить для турецьких гелікоптерів агрегати систем управління польотом i гідравлічні системи.

 

Відповідний договір сторони підписали в ході Міжнародної виставки озброєнь IDEF-2021, що днями завершилася у Стамбулі.


Як повідомив голова правління підприємства, президент асоціації «Авіапром» Віктор Попов, цього року харків’яни з турецькими колегами уклали вже три угоди про співпрацю в авіаційній галузі на загальну суму понад 20 мільйонів доларів.

 

«Два контракти — це вертолітна тематика, — сказав він. — Крім цього, ми беремо участь у програмі TF-X (Turkish Fighter Experimental). Йдеться про літак п’ятого покоління, винищувач. Так само це величезна робота, дуже стислі терміни. Важливо, що буде водночас розробка і поставка. Це означає, що ми повною мірою завантажуємо своїх інженерів, технологів і виробництво в цілому».


До речі, спільні проєкти в авіаційній галузі з турецькими компаніями мають й інші вітчизняні підприємства. На згаданій виставці двигун ТВ3-117ВМА-СБМ1В 1 серії виробництва запорізького заводу «Мотор Січ» був представлений поряд з макетом гелікоптера важкого класу ATAK-II. Контракт на поставку цих агрегатів сторони підписали 29 червня.

 

За угодою, перша партія комплектуючих повинна бути поставлена у вересні наступного року, а решта 12 двигунів — до кінця 2025-го.

 

«Я зустрічався з Реджепом Ердоганом, їздив у складі делегації, — повідомив директор «Мотор Січі» В’ячеслав Богуслаєв. — Туреччина демонструє серйозні плани в частині авіації. Вони просять нас зробити редуктор і все інше, необхідне для гелікоптера, крім фюзеляжу. Фюзеляж у них вже стоїть хороший».


Підписані контракти передбачають розробку й постачання всієї рушійної системи для ударних турецьких гелікоптерів, що складає досить суттєвий процент їх загальної вартості.

 

Водночас чималий відсоток українських комплектуючих автоматично відкриває можливість для локалізації виробництва гелікоптерів даного класу в Україні. Не виключено, що така співпраця допоможе оновити і парк вітчизняних машин, де наразі домінують морально застарілі Мі-24 радянського зразка.