Біля летовища Харківського авіапідприємства почали діяти стоянки, які обслуговують малогабаритні літаки.
Цей вид пасажирського транспорту стає все більш популярним, вимагаючи спеціалізованого сервісу.
«Наразі в Україні нараховується більше 700 таких машин, — каже директор заводу Олександр Кривоконь.
— Наприклад, власник двомісного або чотиримісного літачка, який проживає у Києві, може запросто прилетіли до Харкова попити кави й того ж дня повернутися додому. Але ж йому десь потрібно здійснити посадку і залишити на певний час машину. Надавати сервіс такого класу ми вже готові».
Не виключено, що в недалекому майбутньому ХДАВП налагодить і власне виробництво подібного транспорту. З такою пропозицією до підприємства звернулася приватна вітчизняна компанія, яка отримала сертифікат на випуск гелікоптерів і двомісних літаків, але поки що не може пробитися на ринок зі своєю продукцією.
Невдовзі сторони підпишуть меморандум про співпрацю і разом почнуть освоювати перспективний напрям авіабудування.
З’явилися ідеї і з приводу міжнародної кооперації.
«Чеська компанія, що випускає техніку такого класу, хоче, аби її літаки десь збирали і продавали, — каже директор.
— Ми вже заявили, що готові до такої співпраці. Будемо збирати і виставляти машини на продаж, влаштовуючи постійно діючі спеціалізовані виставки. Тобто йдеться про відкриття салону авіації, чого раніше в місті не було. Тут можна буде вибрати літак, побачити його в небі і пройти курси водіння. Ми створили також місця для авіаційних стоянок».
Як «УМ» повідомляла, Олександр Кривоконь удруге очолив ХДАВП три місяці тому. За цей час новій адміністрації вдалося налагодити виплату поточної заробітної плати, але підприємство й надалі залишається одним з найбільших боржників в Україні.
Осилити майже 4-мільярдну недоїмку перед робітниками і державою завод самостійно не зможе, тому доля підприємства остаточно не вирішена. На сьогодні є кілька варіантів розвитку подій з прямо протилежним змістом.
За словами директора, наразі у Верховній Раді зареєстровано законопроєкт про приватизацію ХДАВП, який, імовірно, буде розглянуто вже восени.
Але водночас на заводі працює аудит, мета якого — визначити потенційні можливості підприємства. Потреба в цьому виникла в рамках реформування ДК «Укроборонпром», на базі якого виникне кілька окремих структур.
Один із цих підрозділів займатиметься заводами оборонної галузі, інший — космічної та авіаційної. Хто стане власником харківського авіапідприємства і чи матиме новий господар саме державний статус, наразі невідомо.
Харковом вперто ходять чутки, що доля колись процвітаючого ХАЗу вже вирішена не на користь виробництву. Мовляв, будівельні компанії давно поділили між собою землю летовища і планують тут звести житловий масив. Олександр Кривоконь не підтвердив, але і не спростував цю інформацію. Каже, що боротьба за підприємство триває.