Харківське авіапідприємство стало співвиконавцем державної програми з випуску вітчизняного багатофункціонального гелікоптера МСБ-2, що реалізується на виробничих майданчиках запорізького ПАТ «Мотор Січ».
Для цього проєкту харків’яни створюють хвостову балку і повне оснащення по фюзеляжу.
Цю новину озвучив на пресконференції генеральний директор заводу Олександр Кривоконь, який після чотирирічної перерви знову зайняв колишню посаду і вдруге намагається реанімувати занедбане виробництво.
Сьогодні ситуація на ХДАВП ще більш критична, ніж у порівняно далекому 2017 році. Загальний борг підприємства зріс майже до 4 мільярдів гривень.
Фінансового прориву найближчим часом чекати не доводиться, оскільки авіакомпанії більше не доставляють сюди базові харківські літаки на технічне обслуговування. Завод також фактично припинив випуск комплектуючих до різної техніки.
«На сьогоднішній день втрачено всі компетенції з відновлення і будівництва літаків, — каже Олександр Кривоконь. — Але ми зайшли з новою командою і починаємо відновлювати процеси з завантаження наших потужностей».
Для початку на підприємстві планують укласти договір з одним із національних перевізників на добудову і продаж двох авіамашин за лізинговою схемою.
Тут також створили офіс управління проєктами, де намагаються тверезо оцінити теперішню реальність. Остання не викликає великого оптимізму, оскільки ХДАВП фактично втратив свій кадровий потенціал.
Тобто на заводі й понині рахується 1585 чоловік, але насправді це нічого не означає. Недавно тут вирішили вивести на роботу працівників конструкторського бюро, аби ті оцифрували проєктну документацію.
Утім із 60 вийшло менше половини, а решта написали заяви про звільнення. Втім бригади для технічного обслуговування та випуску комплектуючих тут зібрати ще можна, тому на ці два напрями і робитимуть ставку. Олександр Кривоконь каже, що вже провів переговори зі старими клієнтами підприємства, і ті готові відновити співробітництво.
Що ж стосується випуску нових машин, то до цього напряму діяльності ХДАВП навряд чи колись повернеться самостійно.
На думку директора, цей сумний факт необхідно нарешті визнати відверто, аби не тішити себе порожніми надіями. Але водночас не все так безнадійно, як може здатися на перший погляд.
«Недавно я мав зустріч iз науковцями Харківського аерокосмічного університету, — каже він. — У них є школа і кадри, у нас — досвід і машини. Чому б не відновити втрачену традицію, коли ХАЗ і ХАІ працювали разом... У нас також є чимало державних і приватних фірм, які зацікавлені у постачанні на авіавиробництво своїх комплектуючих. Отож нам усім треба об’єднати зусилля і створити «народний літак». З цією ініціативою ми будемо виходити до потенційних партнерів уже найближчим часом».
Покупцем нової техніки може стати Національна міжрегіональна компанія-перевізник, програма створення якої вже обговорюється на державному рівні.