Харківська міськрада придбає автобуси для маршрутів, які ігнорують «приватники»

28.04.2021
Харківська міськрада придбає автобуси для маршрутів, які ігнорують «приватники»

У Харкові не вистачає транспорту для перевезення пасажирів. (Фото з сайта kharkov.comments.ua.)

Наприкінці літа в Харкові почнуть їздити перші автобуси, закуплені за лізинговою програмою у турецьких виробників.

 

Днями таке рішення ухвалили депутати міськ­ради, керуючись необхідністю заповнити маршрути, від яких відмовилися приватні перевізні компанії.

 

«У нас є мікрорайони, куди не заїжджає транспорт узагалі, — прокоментував новину заступник міського голови з питань інфраструктури Євген Водовозов.

 

— Якщо не їдуть туди вони (перевізники), значить, туди повинні їхати ми. Почнемо з цієї частини, поступово узурпуючи — назвемо це так — усю маршрутну мережу на користь комунальних підприємств».


Приватники на рішення мерії поки що не відреагували. Натомість стало відомо, що управлінці придбають 150 автобусів на умовах фінансового лізингу.

 

Термін його дії — 5 років. Вартість проєкту — 430 мільйонів гривень. Кошти на партію машин виділить один iз державних банків під 10,2 відсотка річних.

 

Йдеться про низькопідлогові автобуси довжиною 6 і 8 метрів. Вибір на користь іноземних виробників чиновники пояснили тим, що такої довжини моделі в Україні не випускають. У нас можна придбати більш габаритні машини, які не рентабельно використовувати на маршрутах iз невисоким пасажиропотоком.


За словами Євгена Водовозова, ухвалити таке рішення мерію змусила ситуація, що виникла на ринку перевезень в умовах пандемії.

 

«На маршрутах, де раніше працювало 800 одиниць транспорту в день, сьогодні нараховується в кращому випадку 500, — повідомив він. — Причому перевізники залишили в основному саме соціальні маршрути. Але ж у нас є будинки та мікрорайони, де проживають в основному пенсіонери. І їх потрібно возити».

 

Для обслуговування нових автобусів доведеться найняти 200 водіїв і технічних працівників, що сьогодні зробити непросто через непопулярність цієї професії. Нова партія машин надійде в розпорядження КП «Салтівське трамвайне депо».  


До речі, муніципальний парк Харкова недавно вдруге поповнився і новими тролейбусами завдяки співробітництву з Луцьким автомобільним заводом. Майже півсотні машин кілька місяців тому вдалося придбати на кошти Європейського інвестиційного банку. Тепер вулицями міста курсує вже більше, ніж 100 машин марки «Богдан».


Налагодили харків’яни співробітництво також iз підприємством у місті Бровари Київської області, де розпочато випуск тролейбусів на автономному ходу. Такі машини тепер курсують у місті на маршрутах, де відсутня контактна електромережа.

 

Як повідомив секретар міськради Ігор Терехов, Харків наразі придбав півсотні моделей, що укомплектовані імпортними частинами. Ці тролейбуси мають низьку підлогу, тому комфортні для людей з обмеженими можливостями.