«Молодість»: жюрі кінофестивалю оголосило переможців
Переможців.оголосив 53-й Київський міжнародний кінофестиваль "Молодість", нагородження відбувалося 2 листопада. >>
«Дев’ять побачень»: Олена Салтикова й Артем Шошин. (Фото Анастасії ТЕЛІКОВОЇ.)
Палітру емоційних станів — вічного єдиного для всіх й індивідуального для кожного — Кохання показав «Київ модерн-балет» Раду Поклітару на післякарантинному першому вечорі одноактних балетів, де представили прем’єру «Дев’яти побачень».
Ідея історії цієї вистави — створення сучасного балету на музику Шопена про щоразу новий фінал побачень однієї пари — має порівняно давню першооснову, зародилася вона ще близько десяти років, розповідав в інтерв’ю «Україні молодій» у вересні минулого року балетмейстер.
Найперший реліз про прем’єру готували ще на минулорічний травень, потім сподівалися на можливість показів у листопаді чи грудні, утім склалося все через загальні пандемічні причини вже нарешті 27 січня 2021-го. І перші глядачі не шкодували аплодисментів за натхненні «Дев’ять побачень».
«Він і Вона — початок взаємостосунків, перше побачення. Здавалося б, про це вже все сказано, зіграно, проспівано, станцьовано... Але в тому й полягає магія мистецтва, де кожен автор, торкаючись споконвічних тем і сюжетів, витягує з них нові значення та емоції», — коментує Раду Поклітару.
Майже винятково чорно-біла палітра аскетичної сценографії та костюмів налаштовує на сприйняття максималізму у взаєминах двох: коли ще боязкі спроби подарувати коханій квіти; коли готовий випхнути знахабнілу половинку з вікна чи пробачити все, аби тільки відчути бажані обійми.
Уже добре впізнавані артисти «Київ модерн балету» Олена Салтикова й Артем Шошин, віднедавна вже заслужений артист України, в кожній мізансцені додають відтінків вічному почуттю — бентеги, десь роздратування, примирення і пристрасті. Досить несподіваними є в постановці образи Анастасії Добровольської та Владислава Детюченка. Художниця костюмів Ганна Іпатьєва.
Прикметно, що поєднали прем’єрні «Дев’ять побачень», постановку яких реалізували за фінансової підтримки мецената Володимира Філіппова, з одноактним балетом In pivo veritas на ірландську народну музику та музику доби Ренесансу.
Його лібрето, хореографія та постановка — це так само творчість Раду Поклітару. Іронічна алюзія на античну мудрiсть «Істина — у вині» в назві переносить на сцені в яскравий , а десь трохи навіть примітивний (з розбірками), світ взаємин між хлопцями у кілтах і панянками, коли вони зібралися в традиційному місці пиття ірландського елю.
Ця бадьора й життєрадісна прелюдія іронічною танцювальною «Істиною — в пиві», яка переносить у традиції країни Святого Патрика, для глядачів стає не лише можливістю в період коронавірусних обмежень на трохи ніби опинитися в Ірландії. Балет, який на київській сцені з 2011 року, — про ті ж взаємини Його і Її, коли навколо багато дійових осіб і претендентів на ролі в дуеті, який об’єднує кохання.
Саме поєднання In pivo veritas та «Дев’яти побачень» надалі планує показувати «Київ модерн балет». Наступний показ 7 лютого. А загалом театр сучасного балету Раду Поклітару у своєму 15-му сезоні представив уже другу прем’єру. «Маленького принца» на дві дії у жовтні минулого року вперше презентували глядачам в онлайн, а тепер уже є змога насолоджуватися магією рухів і смислів у театрі.
Переможців.оголосив 53-й Київський міжнародний кінофестиваль "Молодість", нагородження відбувалося 2 листопада. >>
Міжнародний фестиваль «Київський тиждень критики» — восьмий — традиційно у столиці відбувся в кінотеатрі «Жовтень». >>
У Києві до 3 листопада проходить 9-денний легендарний Київський міжнародний кінофестиваль «Молодість», історія якого почалася в 1970 році. >>
Фентезійних творів нині з’являється стільки, що встежити за всіма майже нереально. >>
У Києві є (був) кінотеатр, якому в цьому році виповнилося 113 років. >>
В Україні 29 жовтня - день пам'яті Павла Глазового, улюбленого багатьма поколіннями відомого українського поета-гумориста і сатирика, лауреата премії імені Остапа Вишні, першого лауреата премії імені Петра Сагайдачного (1922-2004). >>