Державне агентство автомобільних доріг України «Укравтодор» запустило на Херсонщині мостові об’єкти автоматичного зважування у русі Weigh-in-Motion (WiM).
Справжнім місцем сили WiM став південь України, адже лише за маршрутом М-14 Одеса — Мелітополь — Новоазовськ працюватимуть чотири такi об’єкти.
Вони спроєктовані так, що об’їхати їх неможливо, завдяки майданчику WiM жоден автомобіль, який переїжджає мости через річки Дніпро та Інгулець, не залишається непоміченим.
Головні транспортні магістралі півдня України ведуть до логістичних морських та річкових хабів Херсона та Миколаєва. На маршруті М-14 Одеса — Мелітополь — Новоазовськ датчики стоять на мосту через Дніпро, неподалік міста Олешки. На маршруті Р-47 Херсон — Нова Каховка — Генічеськ вони розташовані на мосту через Інгулець.
Майданчики «зважування у русі» перекривають трафік вантажних перевезень, кінцевою точкою яких є порт у Херсоні. Цими маршрутами їздять зерновози, які часто рухаються з вагою 50-60 тонн, а іноді й усі 80 тонн.
Датчики на мостах кріпляться до балок та визначають за їх прогином та вібрацією вагу автомобіля, а також відстань між осями. Високоточна система чеського виробництва дозволяє також контролювати стан мостового переходу.
«Уряд затвердив нову стратегію підвищення безпеки руху до 2024 року, ми переходимо до її практичного втілення, — заявив міністр інфраструктури Владислав Криклій. — Наша ключова мета — знизити рівень смертності в ДТП у порівнянні з 2019 роком як мінімум на 30% до 2024 року та на 50% — до 2030-го, а також досягти позначки 0% людських втрат від дорожніх аварій».
До кінця 2020 року на основних об’єктах «Великого будівництва» фахівці Укравтодору встановили 27 майданчиків WiM на семи дорогах країни з метою зважування фур (у Чернівецькій, Миколаївській, Кіровоградській, Рівненській областях та на Волині), ще 20 аналогічних об’єктів облаштує Держагентство інфраструктурних проєктів.
Відзначимо, що будівельні роботи з реконструкції дорожнього покриття зараз ведуться на 11 об’єктах у Херсонській, Миколаївській, Донецькій, Хмельницькій, Житомирській, Полтавській, Запорізькій та Чернігівській областях, а також на автошляху М-25 КПП «Соломоново» — Велика Добронь — Яноші у Закарпатській області.
Ще по трьох об’єктах WiM на Хмельниччині та по одному об’єкту на Львівщині тривають тендерні процедури.
У планах Мінінфраструктури на 2021 рік встановити близько 125 WiM-комплексів із системою автоматичної фіксації порушень правил дорожнього руху по всій Україні.
Продовжиться впровадження інтелектуальної транспортної системи з масштабуванням її на всі регіони нашої країни. Підходи Vision Zero дозволяють будувати в Україні не лише якісні, а й цілком безпечні автомагістралі.
Крім того, з 2021 року почнуть проводити обов’язковий аудит безпеки для всіх доріг міжнародного значення й паралельно розвивати прилеглу інфраструктуру, що включає у себе облаштування острівців безпеки, пішохідних огороджень, безпечних поворотів та кільцевих розв’язок.
Передбачається поліпшення розмітки, заборона рекламних конструкцій на узбіччях та їх зміцнення з метою безпеки водіїв.
Серед іншого, ведуться роботи з ліквідації перетинів доріг та залізничних колій на одному рівні, проводиться установка демпферних систем для запобігання лобового зіткнення на високій швидкості та створення сучасних зон для відпочинку водіїв.