«Культурологія і метатеатр»: в «Острозькій академії» запустили експериментальну магістерську програму

03.11.2020
У Національному університеті «Острозька академія» розпочато реалізацію нової експериментальної театральної магістерської програми з акторської майстерності та режисури — «Культурологія і метатеатр». Цю програму виш розробив разом iз театральним середовищем Києва за підтримки Українського культурного фонду. Керівником проєкту став українсько-американський режисер та театральний педагог Олег Ліпцин. Як розповіли організатори, такий підхід дозволяє знаходити та запроваджувати нові творчі та організаційні ідеї для розвитку театрального процесу в Україні. 
Структура програми складається з двох основних частин — освітньої та театрально-продюсерської, а її художньою ідеологією і методологічною основою є теорія ігрового театру, що була запропонована видатним театральним педагогом і режисером Михайлом Буткевичем. Ігрова методологія збагачує класичну традицію акторського переживання і перевтілення новими механізмами та способами залучення творчої природи людини в умовну реальність п’єси та театру. Ігровий метод дозволяє повноцінно й органічно  «вмикати» творчу природу актора в обставини п’єси і ролі, в умови театральної гри.
«Культурологія і метатеатр — це міждисциплінарна програма, яка поєднує в собі культурологічну складову і театральну. Відтак ми сподіваємося, що учасники програми здобудуть не лише вміння як театрознавці, режисери, актори, а й будуть добре орієнтуватися в культурних і соціальних процесах сучасності. Міждисциплінарність вимагає від нас вирішення низки організаційних моментів, але синхронія, якої ми досягли з нашими партнерами, що забезпечують метатеатральну частину щодо розуміння цілей і суті програми, дозволяє нам ці виклики успішно долати. Острозька академія завжди готова долучатися до нових, цікавих освітніх проєктів», — зазначив Дмитро Шевчук, проректор iз науково-педагогічної роботи НаУОА.
 
У вересні в Острозькій академії відбулися співбесіди з абітурієнтами для вступу на програму «Культурологія і метатеатр», а також онлайн-зустрічі з викладачами для обговорення майбутніх етапів навчання, а основна фаза навчання за програмою стартувала в жовтні. «Ми позиціонуємо таку форму навчання та освоєння професії як «відкриту» саморегульовану творчу структуру, з-поміж завдань якої — поступове формування в українському суспільстві незаідеологізованої художньої свідомості, розширення внутрішньої свободи людської особистості в її творчих виявах», — розповів керівник проєкту Олег Ліпцин.
 
«Що таке метатеатр для мене? Це раптове рішення, до якого я готувалась останні два роки. Із моменту знайомства з Олегом Ліпциним ти розумієш, що це не просто про місце, «програму курсу» для режисерів, акторів і театральних критиків, не про прокачку навичок, техніку гри і постановки. А це про життя і людей, які закономірним і водночас неочікуваним чином зібралися в одній точці часу і простору в найсприятливіший і найкращий для цього час, щоб іти врозріз із реальністю. Для того, щоб проломити стелю, спочатку треба вирости вище цієї стелі. Для того, щоб впустити нове, потрібно дати тріщину в своїй комфортній оболонці. Ну що ж, будемо рости, разом веселіше», — поділилася враженнями від програми магістрантка Тетяна Шелепко.