П’ятнадцятий театральний сезон 14 та 15 вересня відкриває один із найпомітніших танцювально-театральних колективів — академічний «Київ Модерн-балет» Раду Поклітару.
Театр одночасно відновлює заборговані через коронавірусну пандемію покази вистав на різних сценах: у приміщенні на Контрактовій площі, яке ділять iз Київською оперою, і в Центрі мистецтв, найпоширеніша назва якого все ще «Жовтневий палац».
Зрозуміло, глядачі допускаються на покази з дотриманням усіх рекомендацій МОЗ: від дистанціювання до масок.
Перші два вечори нового сезону — це насолода одноактними балетами «Жінки у ре мінорі» на музику Й. С. Баха та «Довгий різдвяний обід» на музику А.Вівальді.
Про перший автор лібрето, хореограф-постановник Раду Поклітару каже: «Жінки у ре мінорі — вистава, сповнена захопленням величчю генія Йоганна Себастьяна Баха. Бахівська поліфонія стала джерелом натхнення для автора хореографії — пластична тканина цього балету цілком поліфонічна.
Трагічна історія про жіночу дружбу, якої не існує, стала лише приводом для розгортання надзвичайно складних багатофігурних композицій та пронизливих дуетних фрагментів».
Головна сюжетна лінія п’єси «Довгий різдвяний обід» оповідає про дев’яносто років життя родини Байярдів. А форма цієї саги — різдвяні обіди.
У контексті низки застіль та святкувань перед глядачами постають долі людей, які зникають, немов метелики-одноденки і, помираючи, не залишають по собі нічого, що дало би привід згадати про них наступним поколінням. І це, без менторства і повчань, спонукає кожного згадати свій шлях, а можливо, й наповнити його згодом помітнішим змістом.
Уже 18 вересня — «Лебедине озеро» з музикою Петра Чайковського й трохи іншим, ніж класичний, сюжетом. «Як розповісти мовою танцю історію про те, що ми повинні боротися за право бути самими собою, хоч би чого ця внутрішня свобода нам коштувала? — задається питанням Раду Поклітару. — У людини лише одне життя, і прожити його треба щиро і чесно. Прожити з власним обличчям, які б маски й іпостасі не нав’язувала навколишня дійсність. Маленький білий лебідь живе у кожному з нас. Просто в одних він помітний, а інші навіть не здогадуються про його існування...»
Восени заплановано дві прем’єри в постановці головного балетмейстера театру, заслуженого артиста України Раду Поклітару. 21 жовтня за підтримки Українського культурного фонду буде презентовано прем’єру вистави «Маленький принц» на музику В.А. Моцарта та українських колискових. Через карантинні обмеження, вперше прем’єра вистави відбудеться для глядачів онлайн.
Нова постановка театру «Київ Модерн-балет» нагадає дорослим, що за буденними справами, за нагромадженням матеріальних цінностей, вони забувають про цінності духовні, які відіграють важливу роль у процесі становлення кожного. Трансляція вистави відбудеться 21 жовтня за сприяння платформи OpenTheatre. (Попередня реєстрація на подію за лінком: https://forms.gle/GNybvZE2Xwtfzx1V9).
У центрі вистави — нове прочитання історії про Маленького принца. Це розповідь про перевагу простих речей і цінностей над суєтою та складністю «світу дорослих», про значимість дитинства як головного періоду людського життя.
Вистава матиме чимало несподіванок: від музики (у виставі використано музику 8-річного В.А. Моцарта у поєднанні з українськими колисковими), до хореографічних вирішень, неповторних костюмів (автор костюмів Дмитро Курята), а також сучасних технологій 3D-проєкції (авторка Ольга Нікітіна) та світла (Олена Антохіна).
У жовтні «Київ Модерн-балет» також планує покази А. Адана «Жізель» (3.09) і вечір одноактних балетів М. Равеля «Болеро» та «Дощ» на музику Й. С. Баха (27.09). Другою прем’єрною виставою нового сезону для театру має стати одноактний балет «Дев’ять побачень» на музику Ф. Шопена, показ якої планують на листопад.