Фінальний етап знешкодження танкера Delfi в Одесі розтягнеться до листопада

08.09.2020
Фінальний етап знешкодження танкера Delfi в Одесі розтягнеться  до листопада

Аварійно небезпечне судно лежить на боці, й досі виплескуючи мазут із паливом в акваторію Чорного моря. Шостого вересня група рятувальників разом із відповідними фахівцями відновила процес підняття і транспортування сумнозвісного танкера Delfi подалі від міського пляжу Одеси.
 
Передбачається, що спочатку з судна відкачають усю воду, яку подавали, аби Delfi набуло вертикальної позиції. Потім за допомогою тросів танкер з’єднають iз баржею та плавкраном «Атлас-4» доставлять до Чорноморського порту.
 

Уже кілька днів навколо кружляють буксири, літають дрони, а перехожі знімають видовище на телефони й камери.

 

Міністр інфраструктури Владислав Криклій прокоментував: «Що таке передвиборче божевілля. Одеса, пляж Дельфін. Просто зараз один місцевий політик, який сильно хоче бути знову переобраний, робить відео­зйомку біля затонулого Delfi. Переконаний, що розповідатиме, як сильно працював, щоб підняти затонуле судно (хто знає, можливо подумки), і що без нього взагалі нічого б не сталося. Але ми добре розуміємо, що його цікавить винятково підняття власних рейтингів, а не танкера. На жаль, безпосередньо до підняття не було раніше такого живого інтересу й допомогу АМПУ або інших фахівців ніхто не пропонував».

 

Нагадаємо, танкер Delfi під час шторму затонув поруч з одеським пляжем ще в листопаді минулого року, а з червня 2020 року з його резервуарів просто в море стали виливатися ­нафтопродукти.

 

Як повідомив начальник адміністрації Одеського морського порту Руслан Сахаутдінов, ситуація ускладнилася після того, як у правому борту судна утворилася величезна пробоїна. Водолазам довелося досліджувати зруйнований корпус Delfi, а потім фахівці розраховували можливість закладення пробоїн та герметизації відсіків.

 

У квітні 2020 року генпрокурор Ірина Венедiктова взяла справу під особистий контроль.

 

А на початку серпня голова Дер­жавної екологічної інспекції Андрій Мальований повідомив про новий розлив нафтопродуктів із Delfi на загальній площі у 70 кв. метрів. Лабораторні дослідження показали перевищення у воді гранично допустимих концентрацій у 5,8 раза.

 

Представники Одеської філії ДП «АМПУ» провели невідкладні роботи із застосуванням сорбенту.

 

Команда фахівців визначила, що зможе розрахувати збитки за шкоду довкіллю України та подати позовну заяву до суду на власника танкера лише після того, як судно виведуть з акваторії Чорного моря. Орієнтовно повний комплекс робіт повинен бути завершений до листопада 2020 року.