З України до Румунії Дунаєм ходитиме паром: шлях до ЄС скоротиться на 200 кілометрів

07.08.2020
З України до Румунії Дунаєм ходитиме паром: шлях до ЄС скоротиться на 200 кілометрів

З 10 серпня працюватиме поромна переправа через річку Дунай: пункт пропуску Орлівка (Одеська область) — Ісакча (Добруджа).

Державний кордон між Румунією та Україною сягає 613,8 кілометра і є зовнішнім кордоном Європейського Союзу, тож його важливість для нашої держави і в економічній, і в туристичній царині важко переоцінити.
 
Аби зробити ще більш зручним сполучення між нашими державами на спільному кордоні з 10 серпня (після остаточної готовності обладнання митних і прикордонних служб Румунії), працюватиме поромна переправа через річку Дунай: запуск пункту пропуску Орлівка (Одеська область) — Ісакча (Добруджа) забезпечить прямий вихід iз півдня Одеської області до Євросоюзу та дозволить скоротити шлях через кордон на... 200 км, а час оформлення вантажів — на 10-12 годин. 
 
«Перших 20 осіб і три транспортні засоби пропустили через державний кордон України прикордонники Ізмаїльського загону», — звітувала пресслужба цього загону.
 
Оформлення громадян і транспортних засобів відбулося в раніше заявлені часові показники і без технічних затримок. Прикордонники ще раз протестували роботу технічних засобів прикордонного контролю, а також перевірили організацію взаємодії зi співробітниками контролюючих служб і поромного комплексу.
 
Щоправда, поки що переправу буде відкрито лише для вантажних автомобілів, які обслуговуватимуть чотири пороми. Але, як запевнив заступник голови Одеської обласної ради Юрій Димчогло, найближчим часом Румунія повинна схвалити транспортування легкових автомобілів і пішоходів.
 
Раніше запуск переправи планували на травень 2020 року. Побудували її ще в 2019 році в найвужчому місці Дунаю (ширина річки тут не перевищує 900 м), а перші тестові випробування проходили у вересні того ж року.
 
Проєкт обійшовся двом приватним компаніям у 12 мільйонів євро — запланована пропускна спроможність пункту 200 вантажівок, 500 легкових автомобілів і 1,5 тис. людей на день.
 
Зауважимо, що документи про спорудження переправи було підписано з керівництвом Румунії ще в 2015 році, але втілення проєкту в життя кілька разів затримували через бюрократичну тяганину, здебільшого, з боку зарубіжних партнерів.
 
Додамо, що подібний проєкт не єдиний: ще в червні минулого року під час візиту до Італії українська урядова делегація обговорювала питання запуску порома з Чорноморська до італійського міста Барі.