Автомагістраль розбрату: у Харкові загострюється конфлікт через ринок «Барабашово»

24.07.2020
Автомагістраль розбрату: у Харкові загострюється конфлікт через ринок «Барабашово»

Затяжний конфлікт між мером Харкова Геннадієм Кернесом i почесним президентом «Концерну АВЕК» (власником ринку «Барабашово») Олександром Фельдманом таки перейшов у відкрите протистояння.
 
Як «УМ» уже писала, рік тому міський голова повідомив про свій намір прокласти через відомий речовий ринок дорогу, надавши підприємцям, що автоматично втратять свої магазини, нові торгові місця. 
 
Доцільність такого будівництва викликала багато запитань у фахівців, тому цю ідею противники проєкту пояснювали не інакше, як давньою боротьбою між двома впливовими конкурентами.
 
Ситуація ще більше загострилася після того, як пан Фельдман оголосив про свій намір балотуватися на посаду міського голови від партії ОПЗЖ.
 
 
У відповідь мерія швидко провела тендер на будівництво дороги, яку виграла турецька компанія «Блек Сі Консорціум», отримавши за підсумками конкурсу підряд на 96,2 мільйона гривень.
 
 
Кілька днів тому будівельники вже вивели свою техніку для роботи, але на заваді їм стали активісти, що вважають дії мерії незаконними.
 
Вони встановили два намети, вимагаючи проведення екологічної експертизи і громадських слухань.
 
Втім акція протрималася недовго, оскільки на «вартових» напали молодики спортивної статури. Хлопці, схожі на півзабутих «тітушок», знесли простенькі конструкції, побили одну з активісток i розтрощили її телефон. 
 
Днем пізніше опоненти ледве не довели ситуацію до міжнародного сандалу, оскільки невідомі зловмисники підпалили техніку турецької компанії.
 
«Фельдман і К° — без­принципні ділки, які чужими руками, що кинули пляшку з сумішшю, фактично оголосили війну місту та інтересам харків’ян», — прокоментував ситуацію без слідства та суду Геннадій Кернес.
 
Але одразу ж отримав відповідь своїх опонентів.
 
«Колектив ТЦ «Барабашово» вимагає публічних вибачень від Геннадія Кернеса за висловлювання щодо можливих організаторів та учасників спроби підпалу, — повідомили у пресцентрі ринку. — Ми працювали і будемо працювати винятково у правовому полі. Міській владі пора визнати абсурдність даного проєкту, припинити бездумно витрачати кошти харків’ян і відмовитися від продавлювання своїх рішень за будь-яку ціну».
 
Ситуація ускладнюється і тим, що пану Кернесу в боротьбі зі своїм опонентом вдалося заручитися опосередкованою підтримкою відомого харківського бізнесмена Олександра Ярославського.
 
Останній є стратегічним партнером турецької компанії Makyol, що входить до складу «Блек Сі Консорціум».
 
Більше того, група DCH Ярославського раніше повідомила про свій намір «зайти на ринок дорожньо-ремонтних робіт», залучивши до будівництва міжнародних партнерів. Тож не виключено, що тоді йшлося саме про компанію, яка наразі намагається почати будівництво скандальної дороги.
 
Опоненти вже зараз не добирають слова в оцінці одне одного. Кернес уже встиг пригрозити Фельдману тим, що «видалить його, мов зуб». А той, у свою чергу, наголосив, що теперішнього мера харків’яни самі видалять, «як гангрену», на наступних виборах.