Після першого з’їзду авіабудівників, який проходив у Харкові наприкінці червня, столичні чиновники заговорили про нові плани порятунку галузі.
Міністерство економіки, зокрема, активізувало Стратегію відродження авіабудування, подовживши її реалізацію до 2030 року.
А в концерні «Укроборонпром», до складу якого входять усі підприємства цього сектору, анонсували підготовку пропозицій до проєкту програми розвитку авіапрому.
Вже створено навіть робочу групу, що сформує конкретні фінансові запити до бюджету наступного року.
З’явилися і нові кадрові рішення. Кілька днів тому київське ДП «Антонов» очолив Олександр Лось, який місяць поспіль виконував обов’язки президента підприємства.
Він став керівником Стратегічної групи з реформування заводу, що має розробити детальний покроковий план змін.
Як повідомив заступник гендиректора Укробронпрому з питань трансформації Роман Бондар, оновленням бренду «Антонов» мають займатися самі «антоновці».
Причому столичне підприємство стане базовим виробничим підрозділом, навколо якого почне формуватися державна авіаційна холдингова компанія.
У стратегічних планах окремим рядком згадали й інтереси Харківського авіапідприємства, яке вже давно балансує на межі повного краху.
Якщо плани в Міністерства економіки не зміняться, то харків’янам допоможуть добудувати майже готові два літаки, продаж яких міг би вирішити чимало фінансових проблем заводу.
«Якщо буде замовлення найближчим часом, то ми зможемо отримати 1,5 мільярда гривень, — повідомив голова Харківської облдержадміністрації Олексій Кучер. — Це дасть можливість одразу погасити борги із зарплат і ще залишаться кошти на операційні потреби».
У згаданій Стратегії Мінекономіки також ідеться про можливість випуску в цехах ХДАВП шасі для літаків Ан-140, Ан-148 і Ан -158, а також комплектуючих, що раніше поставлялися з РФ.
Тримається інтрига і навколо 13 літаків, які нібито може замовити Харкову Канада. Як «УМ» уже повідомляла, вперше інформація про можливість підписання згаданого контракту пролунала на з’їзді авіабудівників.
«Потужний крок у цьому напрямку був зроблений після того, як Володимир Зеленський поспілкувався з керівництвом Канади — паном Трюдо, — уточнив деталі очільник регіону. — Доля цього замовлення теж обговорювалася. Я на цей контракт покладаю великі надії. І повірте, керівництво області й держави робить усе для того, аби це замовлення відбулося».
Олексій Кучер на зустрічі з колективом Харківського авіапідприємства порадив також створити робочу групу, яка б тісно співпрацювала з «Укроборонпромом».
«Нам необхідно, аби концерн закріпив по кожному пункту плану виходу підприємства з кризи відповідальну особу й встановив конкретні терміни», — сказав він. Схоже, авіабудівники більше не довіряють стратегічним планам столичних органів управління, оскільки ті створювалися вже не раз, але так і залишилися нереалізованими.