ТРК «Рада» та YouTube-каналі МОН запускають онлайн-уроки для старшокласників

18.03.2020
ТРК «Рада» та YouTube-каналі МОН запускають онлайн-уроки для старшокласників

У ХХІ столітті, за бажання, вчитися можна і вдома. (Фото з сайта pedpresa.ua.)

Старшокласники усіх регіонів можуть безкоштовно слухати онлайн-уроки на каналах ТРК «Рада» та YouTube-каналі МОН.
 
 
Обиратимуть предмети учні самі, орієнтуючись на дисципліни, що входять до цьогорічної програми ЗНО. Це українська мова та література, англійська мова, історія, математика і біологія.
 
 
У вихідні кількість занять буде суттєво збільшена. За словами голови парламентського Комітету з питань освіти, науки та інновацій Сергія Бабака, увесь матеріал підготовлений з урахуванням програм попередніх класів. 
 
У тому, що карантин навчанню не завада, переконав старшокласників і телеканал «Київ», який спільно зі столичним Департаментом освіти і науки 16 березня запустив трансляцію відеоуроків, «начитаних» кращими вчителями шкіл та ліцеїв. Усього у програмі 13 предметів. Тривалість занять — 30 хвилин.
 
Час виходу лекцій: 9:30, 11:30, 13:30. Ці ж відео можна подивитися на Youtube цього ж телеканалу. Проєкт триватиме до кінця карантину і має всі шанси трансформуватися у постійну програму «Відкритий урок». 
 
Перервою у шкільному навчанні масово скористалися також інтерактивні онлайн-платформи, які наперебій пропонують уроки iз завданнями, консультаціями і тестами. Деякі з них мають гриф Міністерства освіти та науки й вигідно конкурують привабливою подачею матеріалу з нуднуватими шкільними підручниками.
 
Скажімо, на Платформі OpenEdEx за час карантину можна не тільки безкоштовно повчитися на якісних вебенарах рівня Harvard University, а й отримати відповідний сертифікат, зрозумілий у всьому світі.
 
Бонус плюс — першокласний нетворкінг. У свою чергу, упорядники проєкту громадської спілки «Освіторія» Learn створили інноваційний навчальний майданчик, де можна одночасно пройти курси з тестами і лекціями, створити свого супергероя, заробляти «ВчиБакси» й отримувати призи.
 
Водночас учителі скаржаться на те, що й досі не отримали чітких роз’яснень iз приводу дистанційного навчання і не завжди розуміють, як його організувати на практиці суто технічно.
 
«У закладах освіти з відсутнім або низькошвидкісним інтернетом, з одним комп’ютерним класом, навіть iз новітньою технікою (а якщо застаріла?) педагогічні працівники змушені «організовувати» дистанційне навчання, — написала у «Фесбуці» Світлана Прилєпська з Рубежанського політехнічного коледжу.
 
— А тут iще окремі «керівні органи» у вигляді методичних кабінетів, навчально-методичних центрів, управлінь, департаментів вирішили «покерувати» й розповідають, що для здійснення дистанційного навчання необхідно мати дозвіл. Я так розумію, що полетіли листи та дзвінки до МОН. МОН надає роз’яснення в кращих традиціях української бюрократії, цитуючи вкрай застаріле положення 2013 року. Але з цього листа зрозуміло, що нічого незрозуміло. І умови впровадження такі, що до кінця навчального року їх не виконати».