Увесь минулий рік чиновники та громадські активісти перевіряли харківський простір на предмет зручності для людей, які змушені пересуватися у візку.
Результати порадували і засмутили одночасно. Скажімо, у багатьох школах нарешті з’явилися пандуси та інклюзивні класи, які можуть відвідувати діти з інвалідністю, але цей процес ще далекий до завершення.
Аналогічна ситуація і в медичних закладах. Як повідомила президент громадської організації людей з інвалідністю «Креавіта» Олена Шингарьова, експерти провели моніторинг рівня доступності 17 міських поліклінік, і лише три з них отримали схвальну оцінку. У решти знайшлося чимало недоліків.
«Лише у чотирьох будівлях ми виявили наявність спеціалізованих санвузлів, — каже пані Олена. — Ще одна проблема — високі бордюри в місцях перетину тротуарів iз проїзною частиною, високі пороги і бортові камені при вході на територію. Це дуже серйозна перешкода, тому що людина приїжджає самостійно, вона підходить до входу, впирається в цей бордюр і не може його подолати. Пандуси сьогодні мають фактично всі поліклініки, але не скрізь вони обладнані згідно з існуючими нормативами».
На залізничних станціях міста пасажири з особливими потребами почуваються більш комфортно. Тут є спецпідйомники, трапи для заїзду у вагони, пішохідні переходи з гумовим покриттям, каси з продажу квитків для людей на візках, інформаційні стенди і таблички зі шрифтом Брайля.
Для людей iз проблемами слуху встановили голосові маячки, а в залах сервісних послуг розмістили тактильні мати на підлозі, щоб незрячі пасажири могли орієнтуватися, в якому напрямку йти.
Найдоступнішим об’єктом для людей з інвалідністю, на думку експертів, сьогодні визнаний міжнародний аеропорт «Харків». Начальник служби з організації перевезень ТОВ New systems AM Антон Падалка повідомив, що всі норми безбар’єрності були враховані тут ще на етапі будівництва летовища.
«У будівлі аеропорту є сім туалетів, у кожному з яких обладнано кімнату для людей з особливими потребами, — каже він. — Також в аеропорту є ліфти. Для зручності посадки на борт було проведено два трапи, що дозволило забезпечити пасажирам на візках комфортну посадку в літак». Крім того, за його словами, тут є група співробітників, які відповідають за обслуговування пасажирів з інвалідністю.