Тиждень тому в передмісті Харкова сталася надзвичайна подія: посеред білого дня під тиском завантаженого зерновоза миттєво обвалилася частина мосту, що проходить над залізничною колією.
Автомобіль встиг проскочити небезпечну ділянку, тому в аварії дивом ніхто не постраждав.
Аби оцінити теперішній стан інженерної конструкції, чиновники залучили фахівців трьох проектних інститутів.
Через кілька днів вони дали дозвіл на ремонт і порадили, як краще провести саму роботу.
«Ми зміцнимо п’ятьма опорами ту частину, що вціліла під час обвалу, — повідомив заступник голови Служби автомобільних доріг у Харківській області Сергій Пляка. — Тобто зміцнимо її тимчасовими металевими стійками з фундаментом. Водночас прогін над залізницею піднімемо на висоту, необхідну для заміни старих опор. Уся конструкція опуститься назад, що дозволить нам замість зруйнованого прольоту змонтувати новий — з бетонною плитою, гідроізоляцією, свіжим шаром асфальтового покриття. Встановлені додаткові опори прибирати не будемо, бо вони служитимуть як страхування. У такому стані конструкція зможе пропрацювати не один десяток років».
Цей міст був побудований у 1977 році. Торік його надійність оцінювали експерти, але, схоже, думки фахівців розділилися. Одні визнали конструкцію загалом «працездатною» й не зарахували її до категорії аварійних.
А ось науковці Харківського автодорожнього університету знайшли там чимало дефектів, детально описавши проблеми на чотирьох аркушах паперу разом з конкретними порадами, як їх усунути. Утім, до вченої думки шляховики своєчасно не прислухалися...