За ремонт п’яти бойових літаків ДК «Укроборонпром» заплатить підприємству на півдні України близько 150 мільйонів гривень.
Зараз важко навіть уявити, що до 2014 року Миколаївський авіаремонтний завод перебував на межі банкрутства, а робітники місяцями не бачили своєї зарплати.
Із початком бойових дій на Донбасі на стратегічно важливому підприємстві відновили активну діяльність, зумівши взяти на озброєння сучасні технології авіабудування.
Миколаївський авіаремонтний завод переживає підйом завдяки потоку свіжих замовлень, хоча з трьох тисяч співробітників тут тепер працює лише 600 висококласних фахівців.
Найбільш вдалим прикладом можна назвати відновлення повітряного судна Іл-76, яке не піднімалося у небо цілих 19 років. Стару бойову машину привезли до Миколаєва з Мелітополя на вантажівках у розібраному вигляді.
Українські інженери примудрилися буквально заново зібрати його, замінивши старі деталі та застарілі системи на більш потужні сучасні конструкції.
— Замінили кабельну мережу, трубопроводи, на даному етапі налагоджуємо систему зв’язку, — розповідає один з інженерів Миколаївського авіаремонтного заводу. — Як тільки збірку буде завершено, проведемо повне тестування систем та здійснимо польотні випробування.
Повний комплекс виробництва фахівці Миколаївського авіаремонтного заводу планують завершити вже до 1 грудня 2019 року, після чого літак зможе злетіти у небо та здійснить перший самостійний політ до Мелітополя.
Після того, як відновлений Іл-76 оснастять сучасним навігаційним обладнанням та встановлять новий чорний ящик, цей ветеран зможе виконувати навіть міжнародні авіаперельоти.
— Знайти заміну деяких деталей — складно, адже вся техніка, яка надходить на наш завод із метою проведення ремонту, була побудована ще за часів СРСР, — розповів директор заводу Віктор Кирницький. — Але ми не йдемо на співпрацю з країною-агресором, усі запчастини купуємо або у партнерів із країн Європи, або у вітчизняних виробників.
Ще одне успішно відновлене повітряне судно — розвідувальний бомбардувальник Су-24 М, сконструйований ще за часів СРСР.
Щоб устигнути виконати весь комплекс робіт із його реабілітації, бригада робітників працювала навіть у вихідні та святкові дні — але з поставленим завданням впоралася!
— Багато необхідних деталей наші працівники навчилися виготовляти самі, що значно підвищило рентабельність підприємства, — розповів головний інженер ДП «Миколаївський авіаремонтний завод» Сергій Янковський. — Найскладніше було вирішити заміну колісної гуми, але ми знайшли постачальників у Китаї та Індії.
За словами представників адміністрації нині упішного підприємства, з’явилася навіть можливість відправити кращих співробітників за кордон для проходження стажування.
А в ангарах Миколаївського авіаремонтного заводу відтепер зможуть відновлювати не лише військові літаки, а й обслуговувати сучасні «Боїнги» та цивільні «Аеробуси».