Комунальники у 2018 році повернули киянам 44,2 мільйона за неякісно надані послуги

09.04.2019
Комунальники у 2018 році повернули киянам 44,2 мільйона за неякісно надані послуги

Якщо мешканці будинку ретельно аналізують витрати на послуги енергопостачальників, є всі шанси повернути несправедливо «накручені» кошти. (Фото з сайта znaj.ua.)

Жителі столиці, як, до речі, й інших міст України, змушені терпіти постійне зростання цін за комунальні послуги — опалення, водопостачання, прибирання прибудинкових територій тощо.
 
 
Хоча якість їх, на жаль, далеко не завжди відповідає заявленим тарифам, а подекуди компанії i взагалі примудряються здирати гроші за ненадані послуги або зумисно обмежують їх постачання.
 
 
На що обурені громадяни скаржаться в управління (інспекцію) самоуправного контролю столичної міськадміністрації.
 
 
Спеціалісти цього контролюючого органу провели мину­лого ро­ку 1 тис. ­70 пе­ре­вірок на підставі скарг, які стосувалися житлово-комунальних послуг, і виявили тисячі порушень.
 
«У середньому щодня наші працівники здійснювали 4-5 перевірок, — розповів очільник управління Станіслав Москалевський. — У результаті контролю тепло- та водопостачальні підприємства недоліки виправляли, а кошти за неякісні послуги мешканцям повертали». 
 
Так було, скажімо, в будинку №8 по провулку Приборному в Святошинському районі, мешканці якого звернулися до інспекції з проблемою невиправдано завищених нарахувань за послуги з централізованого опалення за наявності працюючого теплового лічильника.
 
Фахівці інспекції провели ретельну перевірку та детальний аналіз витрат теплоносія відносно проектних параметрів і виявили, що махінатори з комунального підприємства «Київтеплоенерго» встановили в трубу теплоносія спеціальну шайбу збільшеного діаметра, за рахунок чого й «накручували» зайву оплату.
 
Було зроблено відповідні обґрунтовані розрахунки, після чого «великі комбінатори» змушені були замінити шайбу на меншу, а мешканцям було зроблено перерахунок оплати.
 
Це лише один приклад із роботи спеціалістів управління (інспекції) самоуправного контролю столичної міськадміністрації. Усього ж у минулому році «Керуючі компанії з обслуговування житлового фонду районів міста Києва» перерахували жителям столиці за неякісно надані або ненадані послуги з утримання будинків i прибудинкових територій кошти на загальну суму 44,2 млн. грн.
 
У більшості випадків підставами для проведення перерахунків стали: ненадання послуг iз прибирання прибудинкової території та сходових клітин, технічного обслуговування ліфтів, обслуговування систем диспетчеризації, технічного обслуговування та поточного ремонту систем протипожежної автоматики та димовидалення, поливу дворів, клумб i газонів, освітлення місць загального користування, енергопостачання ліфтів та інші порушення. 
 
Що ж робити, якщо, скажімо, споживача не задовольняє якість електроенергії, поцікавилася «Україна молода» у Станіслава Москалевського? Головний інспектор порадив у такому разі подати письмову скаргу електророзподільчій компанії, де її мають розглянути впродовж 15 днів, а в разі проведення вимірювань — протягом 30 днів.
 
Якщо ж згадані терміни будуть порушені, то компанія має надати компенсацію, а також повинна буде усунути причини незадовільної якості: у строк 30 днів — у разі можливості їх усунення оперативними діями персоналу та в термін 180 днів — у разі необхідності проведення будівельних робіт або заміни елементів мережі.