Ми настільки звиклися з хамством у громадському транспорті, що часто вже й не опираємося, — хіба докором нечемі-водію.
А от 86-річний тернополянин-інвалід, учасник Другої світової, хамського ставлення стерпіти не захотів. Відповів діями, які водій і перевізник запам’ятають надовго, і більше того, вони можуть стати хорошим прикладом для наслідування іншими.
Правда, посприяли йому в цьому співробітники Тернопільського регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.
У зверненні до згаданого центру дідусь розповів, що з ним сталося. Зайшовши одного дня в тернопільський автобус третього маршруту і пред’явивши водію посвідчення учасника війни, він зайняв вільне місце в кінці салону, бо призначені для пільговиків передні були зайняті.
Коли автобус наближався до зупинки, де чоловікові треба було сходити, виявилося, що на правій смузі дорожнього полотна ведуться ремонтні роботи, тож громадський транспорт вимушений був рухатися там лівою.
Через це одна з пасажирок попросила водія зупинити автобус, не доїжджаючи до зупинки, на що останній погодився. Оскільки дідусь теж зрозумів, що дістатися до зупинки на той момент неможливо, вирішив вийти і він.
Але через свій вік і стан здоров’я не зумів швидко перейти із задньої частини автобуса до передніх дверей, тому попросив водія хвильку почекати. Однак той на прохання не відреагував і сказав літньому пасажиру, що зупинить автобус аж на наступній зупинці маршруту, що і зробив.
У результаті, старенькому інваліду довелося з важкими сумками в руках пішки долати чималу відстань до свого дому.
Розібравшись з обставинами, співробітники Тернопільського регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги дійшли висновку, що в даному випадку водій громадського транспорту повівся негідно, познущавшись над особою похилого віку, що є учасником війни та інвалідом ІІ групи, грубо порушив права людини.
Адвокат системи БПД Ігор Юзьвак підготував і направив до Тернопільського міськрайонного суду позовну заяву з вимогою стягнути з юридичної особи — перевізника, що обслуговує маршрут громадського транспорту №3 в місті Тернополі — 70 тисяч гривень на користь клієнта за моральні збитки.
Суд, правда, задовольнив вимоги позивача частково, тож із перевізника стягнуто 15 тисяч гривень. Утім у боротьбі із хамством це таки велика перемога!