За результатами першого місяця 2019 року експорт продукції АПК становить 1,7 мільярда, продемонструвавши зростання майже на 22,5 відсотка.
Як повідомила в.о. міністра аграрної політики та продовольства України Ольга Трофімцева, лідерами українського сільськогосподарського експорту традиційно залишаються зернові культури з часткою 44,6 відсотка в загальній структурі аграрного експорту, олії — 19,8 та насіння олійних культур — 9,7 відсотка.
Окремо варто звернути увагу на зміни в регіональній структурі експорту АПК: на перше місце серед українських ринків збуту вперше вийшли країни ЄС. Сюди за січень поточного року ми експортували продукції на $668 мільйонів.
Країни Азії поступились європейським сусідам з результатом трохи більше ніж $641 мільйон, а третє місце — у країн Африки, куди української агропродукції за цей період продано на $292,2 мільйона.
«Зважаючи на позитивні тенденції в експорті продукції АПК та його важливість iз точки зору формування валютних надходжень, варто ще раз звернути увагу на проблематику експортної логістики. В першу чергу — залізничної, особливо ж для зернових і олійних, — непокоїться Трофімцева.
— Критичні точки в логістиці залишаються на порядку денному, тому ми з представниками сектору вирішили відновити регулярну роботу міжвідомчого штабу з оперативного вирішення питань логістики у сільському господарстві. І не лише вирішуватимемо поточні робочі питання, а й працюватимемо над стратегічними темами аграрної логістики, аби мінімізувати подальші ризики», — пояснила в.о. міністра.
ТОП-5 ключових країн-імпортерів нашої аграрної та харчової продукції в січні виглядав так (за обсягом експорту у вартісному еквіваленті):
— Єгипет — $153,6 млн.,
— Нідерланди — $149,9 млн.,
— Індія — $143,9 млн.,
— Іспанія — $135,8 млн.,
— Туреччина — $112,3 млн.
Імпорт харчової продукції також збільшився порівняно з січнем 2018 року на 9,5% та склав $462,6 млн. Найактивніше Україна імпортувала плоди, горіхи, рибу, тютюн та вироби з нього, какао-боби та шоколад, зернові злаки, каву, чай, прянощі та олію.