Юля «пролiтає»: свіжий рейтинг лідерів передвиборчих перегонів від КМІС

27.02.2019
Чим ближче вибори — тим більше рейтингів. 32 дні залишається до президентських виборів.
 
До 8 березня кандидати ще мають змогу зняти свою кандидатуру. Поки ж ЦВК зареєструвала 44 претенденти на крісло глави держави.
 
Тиждень за тижнем з’являються нові цифри, які так чи інакше вказують на вподобання електорату.
 
Дехто ж iз нетерпінням чекає результатів соціологів і вірить у їхнi дані, а хтось ставить під сумнів дослідження. 
 
За результатами КМІСу, лідери залишаються незмінними — Володимир Зеленський, Петро Порошенко та Юлія Тимошенко.  
 
Серед тих, хто вже визначився зi своїм кандидатом, у пана Зеленського — 26,4%, у чинного Президента — 18%, а у Юлії Тимошенко — 13,8%.
 
Варто зазначити, що з грудня 2018 року як лідери, так і відсотки  у рейтингах суттєво змінилися.
 
Якщо на початку зими перше місце у рейтингах посідала Юлія Тимошенко, то зараз вона займає третю позицію, втративши 8% підтримки виборців, а її місце посів актор Володимир Зеленський.
 
У лютому лідер політичної партії «Слуга народу» трохи втратив у підтримці своїх ви­борців, а це — близько 2%.
 
А от піднявся в рейтингах чинний Президент Петро Порошенко: якщо у грудні він займав третю позицію, то зараз за ним закріпилося друге місце і від Юлії Тимошенко його відділяє майже 5% підтримки виборців. 
 
Не оминули соціологи і парламентських виборів. За результатами опитувань, до Верховної Ради має шанс потрапити 6 партій.
 
Позиції лідерів такі: перше місце у партії Володимира Зеленського «Слуга народу», другу позицію займає партія «Батьківщина» і трійку лідерів закриває президентська партія «Блок Петра Порошенка».
 
Четверту, п’яту та шосту позиції займають Опозиційна платформа «За життя», Громадянська позиція та Радикальна партія Олега Ляшка відповідно. 
 
Зважаючи на те, що напередодні ви­борів з’являється все більше опитувань, на що ж варто звертати увагу, коли ви аналізуєте дослідження? Перш за все, це компанія, яка його проводить, вибірка респондентів, тривалість проведення опитування та допустима похибка.
 
Проте ключовим є — хто замовник соціології. Адже зазвичай замовниками є іноземні інституції, які підтримують демократичні процеси в Україні, проте під час виборів активізується інша категорія зацікавлених у соціології — політики. У цьому разі замовник не афішується і його ім’я не називають.
 
А в період виборів більшість соціології замовляється саме політиками, яких називають анонімами.
 
Проте Україна не є унікальною у цьому аспекті. Наприклад, у країнах Заходу передвиборчі опитування є важливою частиною виборчої кампанії і проходять значно частіше, ніж в Україні.
 
На виборах президента Франції у 2017 році впродовж п’яти тижнів перед виборами було опубліковано понад 80 опитувань від восьми соціологічних центрів.
 
В Україні ж за останній місяць було проведено сiм таких досліджень. 
 
Що ж необхiдно зрозуміти у передви­борчих перегонах  — це те, що напередодні виборів усе може змінитися в останній момент.
 
Адже частина виборців може переосмислити свій вибір під впливом вагомих інформаційних приводів або ж дій політика.
 
І не варто забувати про тих, хто і досі не визначився — а їх, за останньою соціологією, більше чверті серед опитаних. Тому соціологія соціологією, але вибори покажуть, хто на коні, а хто під конем.