На початку року стало відомо, що Міністерство внутрішніх справ України планує замовити Харківському авіапідприємству два літака Ан-74.
І ось чергова хороша новина: до цієї моделі придивляються й канадські компанії, бо суворий клімат Північної Америки потребує техніки подібного класу.
«Це унікальна крилата машина, яка не має конкурентів, — повідомив президент асоціації «Укравіапром» та голова правління харківської компанії FED Віктор Попов.
— Вона працює у будь-яких кліматичних умовах, сідає та злітає з будь-якого майданчика, може використовуватися у надзвичайно широкому спектрі галузей народного господарства. Зараз ХАЗ має вісім таких літаків із різним ступенем готовності. Усі їх основні комплектуючі (крім авіоніки) виготовлені на вітчизняних підприємствах».
На модернізацію, виробництво та сертифікацію харківського Ан-74 наразі треба близько 250 мільйонів доларів.
Ці кошти, за словами Віктора Попова, можуть інвестувати канадці, бо в північних регіонах їхньої країни недавно відкрили великі запаси вуглеводів.
Для освоєння родовищ потрібна спеціальна техніка, в тім числі й літаки з такими універсальними характеристиками, як у Ан-74.
«Арктичні регіони Канади займають 3,4 мільйона квадратних метрів, покриваючи 40 відсотків площі цієї країни, — каже експерт. — Тому наш літак буде вкрай затребуваним. Він здатен злітати буквально з крижаних смуг. Для виконання таких завдань на сьогодні він не має аналогів у світі».
Кошти, затрачені на відродження виробництва Ан-74, вдасться повернути вже в перші роки після запуску конвеєра. Але це за умови випуску хоча б п’яти машин. Такі можливості на ХАЗі є.
«Наша мета — відновити серійне виробництво такої моделі, — повідомив генеральний директор підприємства Сергій Задорожний. — Це відома в усьому світі машина. Свого часу було випущено дві сотні Ан-74. Більшість із них досі в експлуатації, і ми отримуємо лише позитивні відгуки».