Через помилки у проекті Хаджибейська дамба, на ремонт якої витратили 42 мільйони гривень, продовжує руйнуватися.
Для багатьох мешканців Одещини це стало справжнім шоком, адже фахівці будівельної компанії «Промбудсервіс», які займалися реконструкцією, стверджували, що після ремонту дамба стоятиме щонайменше 25 років.
Основну частину грошей під будівельні роботи виділяла Одеська облрада, ще близько 2,5 млн. грн. знайшли у міському бюджеті.
Ремонтувати дамбу взялися вперше за 50 років, однак після перших же зимових штормів усі зусилля ремонтників звелися нанівець.
Через промахи проектувальників уже повністю знищено частину геотекстильного матового покриття дамби.
За словами міського голови Одеси Геннадія Труханова, фахівці, які створювали проект, не врахували, що останні десять років рівень води у Хаджибеї перебуває на критичній позначці.
Фахівці міськради Одеси підготували звернення до профільних міністерств щодо незадовільного технічного стану дамби Хаджибейського лиману та необхідності терміново виробити механізм, який би зупинив її подальше руйнування.
Уже у середині лютого планується зустріч з народними депутатами, київськими чиновниками та проектувальниками, на якій обговорюватимуть ці питання.
В Одеській облдержадміністрації нам повідомили, що частково профінансували 900 метрів оновлення дамби, після чого перенаправили документи до Кабміну з проханням розглянути у бюджеті на 2019 рік можливість фінансування.
Утім відповіді й досі немає, заявив начальник УКБ Борис Панов. Він каже: «У Мінрегіонрозвитку нам порекомендували даний проект направити на конкурс із фінансування з фонду регіонального розвитку. Всі документи на участь у конкурсі ми направили в область і чекаємо на відповідь».
Як повідомляє «Вісник державних закупівель», реставрація укріплень Хаджибейської дамби почалася три роки тому, з 2016-го за капітальний ремонт взялися фахівці ТОВ Будівельна компанія «Промбудсервіс». Саме ця компанія раніше стала переможцем тендеру «Ростдорстрой».
Незважаючи на те, що офіс ТОВ БК «Промбудсервіс» розміщений в Одесі, активи товариства записані на кіпрську компанію «Френвер Файненс Лімітед».
Тендер вдалося провести лише з другої спроби, після чого розгорівся гучний скандал. Уся справа в тому, що фахівці з ТОВ «Укрспецтехніка» запропонували ціну проведення ремонтних робіт на 14 відсотків нижчу за конкурентів.
Однак цю заявку відхилили на підставі претензій до документів звітності та через неналежним чином заповнені довідки про персонал.
Хоча вже тоді інформація про зв’язки ТОВ Будівельна компанія «Промбудсервіс» з офшорними компаніями не була таємницею.
У 2017 році ця компанія дивним чином посіла перше місце у ТОП-10 підприємств, які отримали найбільшу кількість коштів від УКБ Одеської міської ради...
Екстрений ремонт дамби через Хаджибейський лиман необхідний у зв’язку із запланованим будівництвом автомобільної дороги «Хаджибей — 2».
Передбачається, що нова автотраса звільнить вулиці Одеси від вантажного транспорту, який прямує через місто у порт. Вона пройде паралельно з теперішньою Хаджибейською трасою та зв’яже Одеський морський порт з об’їзною дорогою. Проект її будівництва був розроблений ще 10 років тому, проте гроші тоді так і не вдалося знайти.
Відомо, що у разі раптового прориву дамби через Хаджибейський лиман солона вода затопить повністю перешийок між морем та лиманом.
А на цій ділянці землі розташовані житлові будинки, де мешкає майже 40 тисяч людей, а також нафтобази, Одеський НПЗ, Нафтова гавань, а ще так званий «Сухий порт» — автомайданчик ТОВ «Євротермінал», який безпосередньо пов’язують із прізвищами підприємця Олександра Жукова та мера Одеси Геннадія Труханова.