Полум’я охопило газові танкери «Канді» та «Маестро» під час нелегальної стоянки з метою перевалки палива з одного судна на інше.
Катастрофа сталася в ніч із 20 на 21 січня за межами територіальних вод, за 15 миль на південь від мису Такіль.
За останньою інформацією, обидва судна згоріли повністю та пішли на морське дно, врятувати вдалося 12 осiб, яких доставив на берег буксир «Меркурій».
«Обидва газові танкери виходили з порту Темрюк на Кубані, — розповів капітан морпорту Михайло Мігда. — Через те, що під час перевантаження газу між судами на море методом ship to ship transfers не працювала система AIS (система автоматичної ідентифікації), допомога рятувальників прийшла зі значною затримкою, що й призвело до жахливих наслідків».
Фахівці підтверджують, що подібні дії вчиняють під час морських перевезень, щоб уникнути відповідальності за незаконні дії та не потрапити до списку компаній, проти яких можуть застосовувати міжнародні санкції.
Рятувати людей до місця події прибуло як мінімум 17 буксирів, проте їх роботі заважала сильна підводна течія.
Як розповів директор Кримського республіканського центру медицини катастроф Сергій Олефіренко, своєчасно доставити потерпілих у місто Керч завадила штормова погода.
За життя обгорілих моряків борються лікарі, проте робити прогнози рано через нестабільність стану здоров’я постраждалих.
Загалом вибух на вантажних суднах у Керченській протоці забрав 14 життів, за інформацією на 22 січня, доля ще шести осіб не відома.
Обидва кораблі йшли по Чорному морю під прапором Танзанії, а членами екіпажів були громадяни Туреччини та Індії.
Трохи пізніше з’явилася інформація, що танкери брали участь у нелегальних поставках палива на територію воюючої Сирії, починаючи з 2016 року, та промишляли незаконним перевезенням газу до Лівану з Керчі (останнім часом також із Темрюка до Росії).
Ці танкери завжди без затримок пропускали через Керченську протоку в першу чергу, хоча й раніше не було секретом те, що вони працювали у «сірій зоні» за нелегальними схемами.
«Обидва судна активно використовувала Росія в «газовій схемі» незаконного перекидання з окупованої Керчі до Сирії цистерн зі зрідженим газом, — констатувала відома волонтер i громадська діячка Катерина Яресько.
— Але навіть якщо опустити факт незаконності та кримінальної відповідальності цих суден за вивезення українських ресурсів iз портів Криму, постає питання грубого порушення техніки безпеки. Адже судна дуже старі й явно не призначені для перевезення вибухонебезпечного вантажу. Відомо, що танкери належать турецькій компанії Milenyum Denizcilik Gemi, яка перебуває у «сирійському списку санкцій США», а також в українському «чорному списку».
Ці дані оприлюднили представники Міністерства з питань тимчасово окупованих територій (МінТОТ) iз посиланням на дані Офісу з контролю за іноземними активами міністерства фінансів США (OFAC).
За інформацією прес-служби Південного слідчого управління на транспорті Слєдкома Росії, 21 січня 2019 року за фактом загибелі людей на обох танкерах біля берегів анексованого Криму слідчий комітет Росії порушив кримінальну справу за статтею «заподіяння смерті з необережності».
А ТИМ ЧАСОМ...
Окрім моря, вчора в Росії сталися ще й два повітряні інциденти. У Мурманській області під час посадки розбився бомбардувальник Ту-22М3. З чотирьох членів екіпажу двоє загинули.
Також був захоплений викрадачем пасажирський літак із 69 пасажирами та сімома членами екіпажу на борту, який здійснював рейс за маршрутом Сургут — Москва.
Викрадач, раніше судимий 41-річний чоловік у стані алкогольного сп’яніння, вимагав скерувати повітряну машину до Афганістану, але екіпаж хоч і змінив траєкторію польоту, але посадив її натомість у російському Ханти-Мансійську, що підтвердила авіакомпанія «Аерофлот».
До речі, минулої суботи стався подібний інцидент із літаком, який здійснював рейс із Москви до Дубая.
Пілоти змушені були посадити машину у Волгограді, бо п’ятеро пасажирів «отруїлися». Після посадки двох з них та ще одну жінку у стані крайнього алкогольного сп’яніння зняли з рейсу, а троє інших «отруєних» продовжили політ.