Харківське та хмельницьке підприємства розпочали спільний випуск нових агрегатів для військових літаків

04.01.2019
Харківське та хмельницьке підприємства розпочали спільний випуск нових агрегатів для військових літаків

“ФЕД” посилює Збройні Сили України.

Минулого року Харківський машинобудівний завод «ФЕД» i Хмельницьке авіапідприємство «Новатор», які спеціалізуються на випуску різноманітних агрегатів та бортової апаратури, налагодили спільне виробництво ремонтно-вантажних комплектів та газотурбінного двигуна  - енерговузла.
 
 
Ці комплектуючі будуть використані у процесі модернізації військової авіатехніки, що наразі активно поповнює крилатий парк Військово-Повітряних сил країни.
 
 
Як повідомила прес-служба державного концерну «Укроборонпром», «ФЕД» «недавно отримав нові фрезерні оброблювальні центри та сертифікати відповідності новим версіям стандартів ISO 9001, а також сертифікати схвалення згідно з Авіаційними правилами України».
 
Загалом минулого року фахівці авіаційного кластера «Укроборонпрому», до якого входить 16 українських машинобудівних підприємств, модернізували, відремонтували і відправили до армійських частин 50 літаків та вертольотів.
 
Уся робота виконувалася у тісній співпраці всіх учасників авіакластеру. Наприклад,  ДП «Львівський державний авіаційно-ремонтний завод» разом з іншими підприємствами проводив роботу з серійної модернізації винищувачів МіГ-29 до рівня МіГ-29МУ1.
 
Ці літаки отримали потужну радіолокаційну станцію, яка дає можливість збільшити дальність виявлення повітряних цілей, а також інтегровану в бортовий радіонавігаційний комплекс систему супутникової навігації.
 
Окрім того, було значно розширено можливості контролю і реєстрації функціональних параметрів технічного стану літака, двигуна і низки бортових систем. Також цей літак може виконувати спільні місії з силами країн-членів НАТО.
 
У свою чергу, з цехів конотопського «Авіакону» вийшли понад півтора десятка вертольотів Мі-24, Мі-14 та Мі-8. Окрім того, підприємство передало до війська дійсно унікальні машини — Мі-8МТП, що призначені для ведення радіоелектронної боротьби.
 
Спеціальна апаратура цієї повітряної машини дозволяє встановлювати перешкоди наземним радіолокаційним станціям виявлення, наведення і цілевказівки, «засліплюючи» та дезорганізуючи противника.
 
А «Одеський авіаційний завод» та «Чугуївський авіаційний ремонтний завод» спільно модернізували партію навчально-тренувальних літаків L-39, на яких курсанти опановуватимуть ази льотної підготовки, а досвідчені пілоти підвищуватимуть рівень кваліфікації. 
 
З’явилися і нові розробки. Авіапідприємство «Антонов» наразі працює над проектом військово-транспортного літака Ан-188, що передбачає повну вестернізацію всіх комплектуючих, впровадження сучасних та надійних технічних рішень, а також повну відповідність стандартам НАТО як в частині обладнання, так і в питанні тактики застосування літака.
 
Минулого року ДП «Антонов» розпочав також виготовлення другого експериментального зразка безпілотника оперативно-тактичного рівня «Горлиця».
 
Цей БпЛА здатний безперервно триматися у польоті сім годин, працювати на висоті 5 тисяч метрів при дальності польоту понад тисячу кілометрів.