Минулого року Харківський машинобудівний завод «ФЕД» i Хмельницьке авіапідприємство «Новатор», які спеціалізуються на випуску різноманітних агрегатів та бортової апаратури, налагодили спільне виробництво ремонтно-вантажних комплектів та газотурбінного двигуна - енерговузла.
Ці комплектуючі будуть використані у процесі модернізації військової авіатехніки, що наразі активно поповнює крилатий парк Військово-Повітряних сил країни.
Як повідомила прес-служба державного концерну «Укроборонпром», «ФЕД» «недавно отримав нові фрезерні оброблювальні центри та сертифікати відповідності новим версіям стандартів ISO 9001, а також сертифікати схвалення згідно з Авіаційними правилами України».
Загалом минулого року фахівці авіаційного кластера «Укроборонпрому», до якого входить 16 українських машинобудівних підприємств, модернізували, відремонтували і відправили до армійських частин 50 літаків та вертольотів.
Уся робота виконувалася у тісній співпраці всіх учасників авіакластеру. Наприклад, ДП «Львівський державний авіаційно-ремонтний завод» разом з іншими підприємствами проводив роботу з серійної модернізації винищувачів МіГ-29 до рівня МіГ-29МУ1.
Ці літаки отримали потужну радіолокаційну станцію, яка дає можливість збільшити дальність виявлення повітряних цілей, а також інтегровану в бортовий радіонавігаційний комплекс систему супутникової навігації.
Окрім того, було значно розширено можливості контролю і реєстрації функціональних параметрів технічного стану літака, двигуна і низки бортових систем. Також цей літак може виконувати спільні місії з силами країн-членів НАТО.
У свою чергу, з цехів конотопського «Авіакону» вийшли понад півтора десятка вертольотів Мі-24, Мі-14 та Мі-8. Окрім того, підприємство передало до війська дійсно унікальні машини — Мі-8МТП, що призначені для ведення радіоелектронної боротьби.
Спеціальна апаратура цієї повітряної машини дозволяє встановлювати перешкоди наземним радіолокаційним станціям виявлення, наведення і цілевказівки, «засліплюючи» та дезорганізуючи противника.
А «Одеський авіаційний завод» та «Чугуївський авіаційний ремонтний завод» спільно модернізували партію навчально-тренувальних літаків L-39, на яких курсанти опановуватимуть ази льотної підготовки, а досвідчені пілоти підвищуватимуть рівень кваліфікації.
З’явилися і нові розробки. Авіапідприємство «Антонов» наразі працює над проектом військово-транспортного літака Ан-188, що передбачає повну вестернізацію всіх комплектуючих, впровадження сучасних та надійних технічних рішень, а також повну відповідність стандартам НАТО як в частині обладнання, так і в питанні тактики застосування літака.
Минулого року ДП «Антонов» розпочав також виготовлення другого експериментального зразка безпілотника оперативно-тактичного рівня «Горлиця».
Цей БпЛА здатний безперервно триматися у польоті сім годин, працювати на висоті 5 тисяч метрів при дальності польоту понад тисячу кілометрів.