Українців інформуватимуть про харчові продукти так само, як і європейців

11.12.2018
Українців інформуватимуть про харчові продукти так само, як і європейців

Відтепер складу продукту, вказаному на упаковці, українці зможуть довіряти. (Фото з сайта uanews.odessa.ua.)

Верховна Рада України прийняла Закон «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів».
 
 
Фахівці Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів готували його разом з експертами Проекту Європейського Союзу «Вдосконалення системи контролю безпечності харчових продуктів в Україні».
 
 
«З прийняттям цього закону в нашій державі буде сформована нова культура інформування споживачів про харчовий продукт», — прокоментував рішення парламенту  голова Держпрод­споживслужби Володимир Лапа.
 
За його словами, досі в нас частенько ставилися до споживача нешанобливо: наприклад, маркування на етикетку наносилося такими дрібними літерами, що навіть людині з гострим зором важко було розгледіти склад продукту.
 
Закон також містить вимоги щодо виділення алергенів, передбачає збільшення шрифту на етикетці, зазначення країни чи місця походження харчового продукту, інформацію про замороження чи розмороження продукту, перелік усіх інгредієнтів,  поживну цінність.
 
Керівник Проекту ЄС «Вдосконалення системи контролю безпечності харчових продуктів в Україні» Тоні Віл зазначає, що з набранням чинності закону українців інформуватимуть про харчові продукти, які продаватимуть у супермаркетах, магазинах, кіосках, ресторанах чи кав’ярнях, так само, як і європейців.
 
«Маркування повинно містити лише правдиву інформацію, яку легко прочитати та зрозуміти і яка не вводить споживача в оману. Якщо продукт містить алерген чи якийсь інгредієнт, який може викликати непереносимість, то це обов’язково потрібно вказати. Відтепер, купуючи харчові продукти, український споживач зможе робити свідомий вибір», — каже Тоні Віл.
 
Ухвалений закон, за даними Держпродспоживслужби, стосується не лише маркування на етикетках, а й будь-якої інформації про харчовий продукт, наданої через рекламу, інтернет чи повідомлену споживачеві під час продажу, у тім числі й у місцях громадського харчування.
 
За умов дистанційної реалізації така інформація має бути доступною до моменту придбання продукту. Згідно з новим законом, відповідальний за надання інформації той оператор ринку, під найменуванням якого продається харчовий продукт.
 
Встановлено правові та організаційні засади надання споживачам інформації про харчові продукти та загальні принципи і обов’язки операторів ринку з доведення цієї інформації до інших операторів ринку та до споживачів.
 
З’явилися загальні положення до маркування харчових продуктів, дія яких може поширюватися на всі харчові продукти або на певні їх категорії.
 
Крім того, закон встановлює окремі правила щодо маркування певних видів харчових продуктів. Визначено категорії обов’язкової інформації про харчові продукти та загальні вимоги до інформації про харчові продукти, аби дати споживачам можливість визначати і належним чином використовувати харчові продукти, та робити вибір, який відповідав би їхнім індивідуальним харчовим потребам.
 
Уніфіковано правила надання споживачам інформації стосовно харчових продуктів, забезпечено правову визначеність та зменшено адміністративний тягар на операторів ринку, відповідальних за інформацію про харчові продукти.
 
Запроваджено вимоги щодо надання точної, достовірної та зрозумілої для споживача інформації про харчові продукти. Закон стає логічною складовою нової системи безпечності харчових продуктів, яка базується на європейському підході «від лану — до столу».