Продати потужності гіганта вийшло лише з третьої спроби та ще й удесятеро дешевше від суми, яку запропонували на початку торгів.
Представники компанії Торговий дім «Аннона» погодилися заплатити 122 мільйони гривень, хоча в реальності вартість цілісного майнового комплексу суднозаводу «Океан» перевищує один мільярд гривень.
До цього все майно суднозаводу перебувало під арештом майже три роки, а на ведення господарської діяльності було накладено повну заборону.
— Якщо говорити відверто, то завод віддали у приватні руки за ціною будинку в Конча-Заспі, — зазначив економіст Олексій Кущ. — Навіть якщо порізати все те обладнання, що там зберігалося, на металобрухт, вийде сума у кілька разів більша, аніж та, яку отримали через цей аукціон.
Такий поспішний продаж пояснюється необхідністю сплатити борги із заробітної платні перед тисячею працівників «Океану».
Директор Торгового дому «Аннона» Ігор Волошин пообіцяв не лише погасити заборгованiсть, а й зберегти профільну діяльність суднобудівного заводу в Миколаєві.
За словами нового власника, підприємство потребує реконструкції, хоча має потенціал для випуску як морських суден, так і військових крейсерів.
Відзначимо, що фінансові труднощі на найбільшому суднобудівному заводі у Миколаєві розпочались майже сім років тому, у 2012-му, коли «Океан» оголосив банкрутом Господарський суд Миколаївської області.
Кілька років поспіль обласна влада південного міста не могла навiть з’ясувати ім’я справжнього власника суднозаводу, а правда спливла лише після арешту екс-директора цього підприємства Миколи Романчука.
Виявилось, що інвестори з Росії платили йому по 30 тисяч доларів ставки у той час, поки робітники місяцями не бачили своїх зарплат через регулярну відсутність замовлень та постійні простої.
Незадовго до арешту Романчук також оголосив, що має намір усунути від управління заводом представників «Смарт-Холдингу» олігарха Вадима Новинського, а вже найближчим часом «Океан» матиме «нового інвестора з Москви».
У квітні 2017 року Генпрокуратура України оголосила у розшук групу осіб, підозрюваних у доведенні заводу до банкрутства та завданні йому збитків на суму понад півтора мільярда гривень. Тоді ж Генпрокурор України Юрій Луценко заявив, що має намір повернути завод «Океан» у держвласність, однак цього так і не сталось.
Фахівці Державного концерну «Укроборонпром», до складу якого входив «Океан», причиною зупинки підприємства назвали відсутність рішення Кабінету Міністрів щодо недобудованого ракетного крейсера «Україна», який є власністю Міноборони. Особливо підкреслюється, що у 2015 році держава припинила компенсувати витрати заводу на утримання крейсера. Станом на лютий 2018 року борг України перед «Океаном» становив понад 80 мільйонів гривень...