Ще зовсім недавно дорога від Харкова до Сум із колоритно-загадковою назвою Р-46 нагадувала зону суцільного лиха.
Аби здолати численні вибоїни, водії змушені були регулярно збавляти швидкість.
На щастя, цього року «асфальтівка» між двома сусідніми обласними центрами потрапила до числа першочергових об’єктів харківських шляховиків, тому там увесь сезон цілодобово працювало 70 одиниць техніки і більше сотні робітників.
І хоча робота займе тут ще деякий час, водії вже встигли відчути переваги нового покриття.
Загалом 2018 рік для області, що має одну з найбільших регіональних шляхових мереж в Україні, став рекордним за обсягом проведеного ремонту.
Йдеться про 15 державних і 80 місцевих доріг загальною довжиною 202 кілометра. На кількох трасах робота ще триває, тому до зими — озвучують чиновники — число зросте до 300 кілометрів.
У цьому списку є вщент розбиті траси на Донецьку та Луганську області, а також дороги меншою протяжністю — Чугуїв — Мелове, Мерефа — Лозова — Павлоград, Чугіїв — Печеніги — Великий Бурлук.
Масштаб ремонту повністю залежить від виділених коштів. «Для прикладу, у 2014 році на дороги Харківщини було виділено 134,2 мільйона гривень, а цього — 2,5 мільярда, — каже заступник голови облдержадміністрації Вадим Данієлян. — Якщо динаміка зберігатиметься й надалі, то за кілька років область буде з відмінними дорогами».
Матеріали, які використовуються сьогодні, досить високої якості.
«Ми повністю відновлюємо основу методом холодного ресайклінгу з додаванням нових сумішей, — повідомив директор фірми-підрядника Сергій Пастух. — Це щебене-мастичний асфальтобетон. В Україні з’явився він недавно. Використовувати його почали на дорогах районного, державного та місцевого значення. Він добре витримує різкий перепад температури і має унікальну функцію «самолікування». Покриття лежатиме щонайменше 10 років».
Як повідомила прес-служба Міністерства інфраструктури, Харківщина разом iз Хмельницькою, Вінницькою, Львівською, Чернігівською та Запорізькою областями майже повністю освоїла кошти, виділені на капітальний ремонт доріг. Відповідно, найгірші результати у шляхових служб Луганської, Миколаївської, Тернопільської, Закарпатської та Одеської областей.
Наступного року на Харківщині відремонтують дві траси державного значення — Київ — Харків — Довжанський i Харків — Лозова. Фінансування цих проектів теж зросте.
«Цього року на місцевий рівень було виділено 11 мільярдів гривень, у наступному плануємо 17, — повідомив Прем’єр-міністр Володимир Гройсман. — Нам потрібен жорсткий контроль за якістю виконання робіт та використанням бюджетних коштів».