Із наближенням виходу цієї осені на український ринок пасажирських авіаперевезень найбільшої бюджетної авіакомпанії Європи, ірландського «Раянейра» (Ryanair), зростає не стільки радісне очікування, як тривожні побоювання. Компанія останнім часом страждає через страйки працівників, інформує Бі-Бі-Сі.
Один iз найбільших лоукост-перевізників Європи оголосив про скасування 10 серпня сотень рейсів в Ірландії, Німеччині та Бельгії через страйк пілотів.
Скасували, зокрема, 20 п’ятничних рейсів із 300 iз та до самої Ірландії. Через страйк постраждають близько 3,5 тисячi пасажирів.
Подібний страйк на п’ятницю також оголосили пілоти компанії, які базуються в Німеччині. Його ініціювала профспілка німецьких пілотів Vereinigung Cockpit.
Акція триватиме 24 години — з сьогоднішнього ранку і до ранку суботи; у «Раянейр» заявили про 250 скасованих рейсів з та до Німеччини.
Пасажири «Раянейра» змушені терміново шукати інші авіакомпанії для здійснення запланованих ними перельотів. Не обслуговуватимуть рейси, які здійснюються з аеропортів Німеччини, 480 німецьких пілотів лоукостера.
Ще раніше компанія «Раянейр» анонсувала, що цієї п’ятниці серйозні проблеми з рейсами будуть у Бельгії та Швеції. Загалом повідомляють про 104 скасованi рейси в Бельгії.
Тож сьогоднішній страйк обіцяє стати найбільшим в історії авіакомпанії. Лише з аеропортів Німеччини не зможуть вилетіти 55 тисяч пасажирів.
Страйки пілотів «Раянейра» з вимогою створити профспілку та підвищити платню тривають iз минулого року. Наприкінці 2017 року компанія пообіцяла визнати профспілки, проте досі не погодила жодної колективної угоди з працівниками у країнах Європи.
Представники пілотів погодились на пропозиції компанії визначити посередника у переговорах, які можуть розпочатись 14 серпня.
Операційний директор компанії Пітер Белью заздалегідь попередив пілотів, що «Раянейр» не готовий виконати їхні вимогу про підвищення заробітної платні на 40%, щоб вона дорівнювала рівню оплати пілотів провідної німецької авіакомпанії «Люфтганза».
Уже скоро, восени, компанія «Раянейр» розпочне польоти з аеропортів Києва та Львова, але у зв’язку з серією страйків покладатися на надійність розкладу рейсів, певне, не доведеться.
Можливо, пілотів «Раянейра» надихнув на протестні дії страйк персоналу франко-нідерландської компанії Air France-KLM та французьких авіадиспетчерів.
Цього року альянс Air France-KLM зазнав великих збитків через перманентні страйки свого персоналу — 335 млн. євро, про що повідомила на початку цього місяця французька газета «Фігаро» з посиланням на отриману від керівництва альянсу інформацію. З огляду на постійні страйки прибуток компанії цього року скоротився у чотири (!) рази.
Із лютого по липень цього року співробітники «Ейр Франс» страйкували 15 днів, вимагаючи негайного підвищення зарплатні на 5-6%.
Керівництво пропонує страйкарям підвищити зарплатню цього року на 2%, а потім на 5% за період 2019—2021 років, але вони сприйняли такий компроміс як недостатній та принизливий.
Як наслідок, генеральний директор компанії Жан-Марк Жанайак був змушений подати у відставку, а нового на його місце буде призначено лише восени.
Air France-KLM — четверта за капіталізацією авіакомпанія світу, в ній працюють 95 тисяч людей, iз них близько 45 тисяч — в «Ейр Франс». Жертвами внутрішнього конфлікту в «Ейр Франс» уже стали мільйони пасажирів. Чи не повториться та ж ситуація і з «Раянейр»?