Хочуть зарплати, як у «Люфтганзі»: лоукостер «Раянейр» скасував сотні авіарейсів

01.01.1970
Хочуть зарплати, як у «Люфтганзі»: лоукостер «Раянейр» скасував сотні авіарейсів

Із наближенням виходу цієї осені на український ринок пасажирських авіаперевезень найбільшої бю­джетної авіакомпанії Європи, ірландського «Раянейра» (Ryanair), зростає не стільки радісне очікування, як тривожні побоювання. Компанія останнім часом страждає через страйки працівників, інформує Бі-Бі-Сі.
 
 
Один iз найбільших лоукост-перевізників Європи оголосив про скасування 10 серпня сотень рейсів в Ірландії, Німеччині та Бельгії через страйк пілотів.
 
 
Скасували, зокрема, 20 п’ятничних рейсів із 300 iз та до самої Ірландії. Через страйк по­страждають близько 3,5 тисячi пасажирів.
 
 
Подібний страйк на п’ятницю також оголосили пілоти компанії, які базуються в Німеччині. Його ініціювала проф­спілка німецьких пілотів Vereinigung Cockpit.
 
Акція триватиме 24 години — з сьогоднішнього ранку і до ранку суботи; у «Раянейр» заявили про 250 скасованих рейсів з та до Німеччини.
 
Пасажири «Раянейра» змушені терміново шукати інші авіакомпанії для здійснення запланованих ними перельотів. Не обслуговуватимуть рейси, які здійснюються з аеропортів Німеччини, 480 німецьких пілотів лоукостера. 
 
Ще раніше компанія «Раянейр» анонсувала, що цієї п’ятниці серйозні проблеми з рейсами будуть у Бельгії та Швеції. Загалом повідомляють про 104 скасованi рейси в Бельгії.
 
Тож сьогоднішній страйк обіцяє стати найбільшим в історії авіакомпанії. Лише з аеропортів Німеччини не зможуть вилетіти 55 тисяч пасажирів.
 
Страйки пілотів «Раян­ейра» з вимогою створити профспілку та підвищити платню тривають iз минулого року. Наприкінці 2017 року компанія пообіцяла визнати профспілки, проте досі не погодила жодної колективної угоди з працівниками у країнах Європи.
 
Представники пілотів погодились на пропозиції компанії визначити посередника у переговорах, які можуть розпочатись 14 серпня.
 
Операційний директор компанії Пітер Белью заздалегідь попередив пілотів, що «Раянейр» не готовий виконати їхні вимогу про підвищення заробітної платні на 40%, щоб вона дорівнювала рівню оплати пілотів провідної німецької авіакомпанії «Люфтганза».
 
Уже скоро, восени, компанія «Раянейр» розпочне польоти з аеропортів Києва та Львова, але у зв’язку з серією страйків покладатися на надійність розкладу рейсів, певне, не доведеться. 
 
Можливо, пілотів «Раянейра» надихнув на протестні дії страйк персоналу франко-нідерландської компанії Air France-KLM та французьких авіадиспетчерів.
 
Цього року альянс Air France-KLM зазнав великих збитків через перманентні страйки свого персоналу — 335 млн. євро, про що повідомила на початку цього місяця французька газета «Фігаро» з посиланням на отриману від керівництва альянсу інформацію. З огляду на постійні страйки прибуток компанії цього року скоротився у чотири (!) рази. 
 
Із лютого по липень цього року співробітники «Ейр Франс» страйкували 15 днів, вимагаючи негайного підвищення зарплатні на 5-6%.
 
Керівництво  пропонує страйкарям підвищити зарплатню цього року на 2%, а потім на 5% за період 2019—2021 років, але вони сприйняли такий компроміс як недостатній та принизливий.
 
Як наслідок, генеральний директор компанії Жан-Марк Жанайак був змушений подати у відставку, а нового на його місце буде призначено лише восени. 
 
Air France-KLM — четверта за капіталізацією авіакомпанія світу, в ній працюють 95 тисяч людей, iз них близько 45 тисяч — в «Ейр Франс». Жертвами внутрішнього конфлікту в «Ейр Франс» уже стали мільйони пасажирів. Чи не повториться та ж ситуація і з «Раянейр»?