Швидкість «Лексуса» Зайцевої в момент аварії була 102 км/год

10.07.2018
Швидкість «Лексуса» Зайцевої в момент аварії була 102 км/год

У жовтні 2017-го Олена Зайцева збила 11 людей. (Фото з сайта tsn.ua.)

Автомеханік Костянтин Кузнецов, який оглядав автомобіль Олени Зайцевої одразу після аварії, ще раз підтвердив той факт, що керований нею Lexus міг рухатися на шаленій швидкості.
 
«Підключив комп’ютер, завантажив дані, потім роздрукував параметри зі збірки управління системи стійкості зі слідчим, — повідомив він на черговому засіданні Київського райсуду. — Потім описали все згідно з протоколом. У момент спрацювання системи автомобіль рухався без гальмування, він відхилився від траєкторії на 30 градусів. Швидкість була 102 км/год, включена третя передача». 
 
За словами Костянтина Кузнецова, блок спрацьовує тоді, коли автомобіль гальмує. Він утримує траєкторію. Систему можна вимкнути кнопкою на низькій швидкості. Це автоматична система, і на момент огляду вона була не пошкоджена. На уточнювальне запитання слідчого, чи могла  система спрацювати при гальмуванні, він відповів, що змогла б.
 
Також Кузнецов відзначив, що Lexus Зайцевої рухався не лише прямо, але більше вбік.
 
«Педаль газу була втиснута в підлогу. Поворот колеса 30,6 градуса. Передаварійна система була вимкнена», — пояснив він.
 
У свою чергу, Сергій Перепелиця — адвокат другого фігуранта справи Геннадія Дронова — повідомив, що у пам’яті комп’ютерної системи Lexus збереглися дані про високу швидкість автомобіля, але цей факт не був врахований слідством.
 
Саме тому повторне свідчення автомеханіка було сприйняте як спроба захисника покращити ситуацію свого підзахисного. Утім, свідчення Кузнецова не змінило хід слідства.
 
Прес-секретар прокуратури Харківської області Віта Дубовик відповіла, що в документі дійсно є швидкість 102 км/год, але свідок не може переконливо довести, що ці дані стосуються саме моменту аварії.
 
«Всі учасники процесу були з ним ознайомлені, — каже прес-секретар. — Автомеханік нових доказів не надав і на хід суду не вплинув».