Миколаївський суднобудівний завод намагаються незаконно збути частинами за борги

22.05.2018
Миколаївський суднобудівний завод намагаються незаконно збути частинами за борги

Приміщення ось у такому жахливому стані виставили на аукціон.

Уже наприкінці травня з молотка може піти більша частина майна колись стратегічно важливого об’єкта економіки країни.
 
 
Причиною продажу став той факт, що ДП «Миколаївський суднобудівний завод» потрапило до списку найбільших боржників із зарплатні. Робітникам повинні виплатити понад 130 мільйонів гривень. 
 
У всеукраїнському антирейтингу підприємств-боржників, складеному Міністерством юстиції, цей завод зайняв «почесне» друге місце.
 
— Зважившись на продаж частини території Миколаївського суднобудівного заводу, держава зробила сильний хід, — вважає директор «Південної судноремонтної компанії» Сергій Бурковець. — Укроборонпром, виставивши на аукціон частину проблемного активу, зможе погасити заборгованість із зарплат та дати Миколаєву можливість розвивати центральну частину міста.
 
На офіційному сайті державного підприємства «СЕТАМ» оприлюднено інформацію про те, що першим продадуть восьмиповерхове недобудоване приміщення, розташоване на правому березі річки Інгул (земельна ділянка площею майже сім гектарів).
 
Стартова ціна лота становить понад 52 млн. гривень. На продаж також виставили адміністративний побутовий корпус площею близько 15 тис. кв. м, добудовану набережну з берегоукріпленням, залізничні колії, автодороги та інші споруди.
 
Однак у процес втрутилися фахівці військової прокуратури Південного регіону України, які заявляють про те, що ДП «Миколаївський суднобудівний завод» включено до переліку об’єктів права державної власності, які не підлягають приватизації.
 
А майно таких об’єктів, згідно з чинним українським законодавством, «не може бути відчужене, вилучене та щодо такого майна не можуть вчинятися дії, наслідком яких може бути їх відчуження».
 
Військова прокуратура звернулася із позовом до Миколаївського окружного адміністративного суду, вказавши у заяві, що дії Державної виконавчої служби не відповідають нормі Закону України.
 
Власником майна є держава в особі концерну Укр­обо­ронпром. Ще восени минулого року адміністрація цього відомства оголосила про те, що завод у Миколаєві зупинився, а його рахунки арештовані за борги.
 
Напередодні 2018 року Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман зажадав відставки гендиректора Укроборонпрому» Романа Романова.
 
У відповідь на це чиновник пояснив, що причиною заборгованості з виплати зарплатні на заводі стала «відсутність замовлень та витрачання ресурсів на утримання недобудованого крейсера «Україна».
 
Близька до катастрофи ситуація на ДП «Миколаївський суднобудівний завод» склалася ще у 2013 році. Нова влада в країні обіцяла швидко повернути до життя стратегічно важливе підприємство, однак за чотири роки ситуація лише погіршилася.
 
Питання про те, що робити з українським суднобудуванням, неодноразово порушували у стінах Верховної Ради, однак чіткої відповіді так ніхто й не почув.
 
На думку Генерального прокурора України Юрія Луценка, всі об’єкти суднозаводу повинні залишатися у державній власності.
 
Об’єктивно, ДП «Миколаївський суднобудівний завод» уже давно не працює, однак за штатним розкладом там продовжує числитися близько 600 працівників, які займаються винятково ремонтними роботами.