Сьогодні кожен день — трагедія: Театр на Подолі та «Мізантроп» анонсують спільний проект

22.05.2018
Сьогодні кожен день — трагедія: Театр на Подолі та «Мізантроп» анонсують спільний проект

Експериментальна «Орестея». (Фото надане Театром на Подолі.)

Нещодавнє новосілля Театру на Подолі у Києві ознаменувалося не лише гучним скандалом між противниками та прихильниками архітектури його нового приміщення, а й сміливою, як для сучасного театрального процесу, заявою керівника Віталія Малахова.
 
 
Він пообіцяв, що цей простір буде відкритим для різних режисерів, жанрів, стилів та найсміливіших пропозицій. ( І це в той час, як інші його колеги роблять вигляд, що світова практика запрошувати режисерів зі сторони — це моветон). 
 
Перші прем’єри в новому просторі презентували Стас Жирков («Дівчина з ведмедиком») та Валентин Козьменко-Делінде («Віра. Надія. Любов...»), дві наступні взяв на себе сам Віталій Малахов (нещодавно відбулася прем’єра «Шістьох персонажів у пошуках автора», а 25 та 26 травня театр запрошує на перші покази вистави-вестерну «Продавець дощу»).
 
Червнева ж афіша вабить новим цікавим проектом під назвою «Орестея», який Театр на Подолі готує разом iз незалежним театром «Мізантроп». 
 
Як пожартував (а може, й ні?) режисер-постановник вистави Ілля Мощицький, «Орестея» — це насамперед мрія композитора Дмитра Саратського, який «тяжіє до епосу та пафосу, історичного контексту та міфології».
 
Сам же Дмитро Саратський зізнався, що хоч постановочна група і працювала з різними джерелами, готуючи цей проект, тут однозначно переважатиме емоційна складова, а занурення у смисли і тексти відіграватиме другорядну роль. Водночас композитор сподівається, що у виставі музична драматургія вийде на перший план. 
 
«Сьогодні кожен день — це трагедія, — пояснює вибір сюжету Ілля Мощицький. — Сучасність повернулася до жор­стокості античного міфу, він повернувся у сьогодення в гіперболізованому вигляді».
 
Попри те, що тема майбутньої вистави — важка і незручна, постановники щиро сподіваються, що на «Орестею» прийде глядач, з яким у постановників та акторів відбудеться діалог. 
 
«Ми поговоримо про найсакральніше, — анонсують майбутню виставу її автори. — Архетипи підсвідомості вийдуть назовні, аби проявитися у світі необмежених візуальних можливостей. Мовою сучасного театру заговорить той, хто завершив історію грецької трагедії класичного періоду; хто вперше переніс конфлікт трагедії у площину людської душі, зобразивши людину не такою, якою вона має бути, а такою, якою вона є насправді». 
 
При всій повазі до безпосередніх ідеологів «Орестеї», особлива увага представників ЗМІ на анонсовій прес-конференції була прикута до художнього керівника Театру на Подолі Віталія Малахова.
 
Адже він не лише сказав «так» «Мізантропу», після того  як прозвучали численні «ні» від керівників інших театрів, а й свідомо обрав позицію невтручання у творчий процес. 
 
Як пожартував Віталій Юхимович, коли він сам поїхав ставити експериментальну виставу в Ризі, йому там відповіли: та будь ласка, тільки щоб експеримент був успішним.
 
«Так і я, — говорить режисер, — сподіваюся на успіх. Але вже зараз бачу позитив у тому, що наші актори, працюючи над цією постановвкою, розширять спектр своїх професійних можливостей, це новий досвід, нові емоції...» 
 
Прем’єрні покази вистави «Орестея» заплановані на  22 та 23 червня.