Суд Євросоюзу визнав Uber транспортною компанією, а не «інформаційним сервісом»

22.12.2017
Суд Євросоюзу в середу, 20 грудня, визнав Uber транспортною компанією, повідомляє «Франс Пресс». Uber, зі свого боку, наполягав на збереженнi статусу «інформаційного сервісу», тобто додатку.
 
Але суд у Люксембурзі вирішив, що сервіс, який зв’язує непрофесійних водіїв і пасажирів, є звичайною транспортною компанією і повинен підпорядковуватися законам, які передбачені для таких компаній у країнах ЄС. Рішення суду не підлягає оскарженню.  
 
Представник Uber заявив, що визнання компанії «транспортною» не змінить правила, яких Uber і так дотримується у більшості європейських країн, але в компанії вважають, що судове рішення шкодить запровадженню інновацій.
 
Нагадаємо, що Uber — це американська компанія, що створила однойменний мобільний додаток для пошуку, виклику та оплати таксі або приватних водіїв. Додаток доступний у більш ніж 200 великих містах у 67 країнах світу, включно з Україною.
 
Судовий розгляд на рівні Євросоюзу був ініці­йований після того, як асоціація водіїв таксі Барселони, обурена незаконною конкуренцією,  три роки тому висунула вимогу до Uber дотримуватися місцевого законодавства.
 
Раніше цього року Uber закрив в Іспанії версію свого сервісу UberPop, у якому могли реєструватися непрофесійні водії, і залишив лише версію UberX для ліцензованих таксистів. 
 
Uber зiштовхується з проблемами не лише в Іспанії. У Франції також заборонено версію сервісу UberPop. У Лондоні компанію позбавили ліцензії в жовтні, зокрема, тому що на думку міської влади, Uber не перевіряє в правоохоронних органах, чи водії, з якими він укладає контракт, не порушили закон.
 
Упродовж восьми років існування американська компанія неодноразово ставала предметом різноманітних суперечок. 
 
Відтепер компанії Uber для продовження діяльності необхідно отримувати відповідні ліцензії і дозволи згідно з національними нормами країн-членів Євросоюзу.
 
На практиці рішення суду в Люксембурзі означає, що для продовження діяльності Uber буде змушений створити складні адміністративні механізми з ліцензування, контролю профвідповідності та норм напрацювання водіїв, що зробить ціни послуг компанії вищими. Щоправда, України ці новації наразі не зачеплять.