Реалізація пілотного проекту обмежувальних заходів для великовантажного транспорту на півдні України довела свою ефективність.
За рік перевірку пройшли не менше 280 тисяч транспортних засобів, більша частина з яких виявилася легшою, аніж допустимий ваговий поріг.
А ось порушники габаритно-вагового контролю вже сплатили до бюджету Одеської області чотири з половиною мільйони гривень.
Загальна сума штрафних санкцій, які наклали на водіїв співробітники Укртрансбезпеки, становить близько 88 мільйонів гривень.
— На дорогах області функціонує чотири спеціальні штрафні майданчики для автомобілів, які зупинені через порушення вагових параметрів на пунктах габаритно-вагового контролю, — розповів начальник управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської ОДА Юрій Кононенко.
— Особливий ефект від роботи спеціалізованих майданчиків для великовантажного транспорту ми відчули влітку. У сезон високої температури повітря контроль за ваговими нормами на автомобільному транспорті допоміг зберегти автомагістралі від псування. Штрафмайданчики стали важливою складовою загальної транспортної інфраструктури Одеської області.
Деякі пункти вагового контролю зроблені як пересувні станції з тією метою, щоб недобросовісні перевізники не могли спланувати їх об’їзд.
Штрафмайданчики розташованi недалеко від пунктів зважування (у радіусі 8 кілометрів), щоб водій зміг доїхати туди в супроводі співробітників поліції.
Транспорт, який порушив вагові норми, не буде рухатися по дорогах загального користування. На штрафмайданчику вантажівки перебуватимуть до тих пір, поки вагу вантажу не приведуть до норми.
Про те, наскільки вагомий внесок у справу руйнування дорожнього полотна вносять водії занадто габаритних вантажівок, красномовно свідчать фотографії, які регулярно розміщують мешканці Одеської області в соціальних мережах.
Буквально через місяць після введення в експлуатацію відремонтованої траси Спаське—Вилкове в асфальті почали з’являтися тріщини. Мешканці Одещини сфотографували, як зухвало колеса великих вантажівок руйнують дороги.
Стан доріг в Одеській області залишається одним iз найжалюгіднiших у цілому по Україні. Фактично, ремонту потребує 80 відсотків дорожнього полотна причорноморського регіону, який, до речі, регулярно відвідують інвестори.
У найбільш критичній ситуації опинилася автомагістраль Ізмаїл—Одеса—Рені, яку неодноразово перекривали мешканці довколишніх сіл через аварійний стан.
Також викликає роздратування водіїв стан автотраси міжнародного значення Київ—Одеса та регіональної дороги Одеса—Білгород-Дністровський. Магістраль Одеса—Новий Буг уже третій рік поспіль потрапляє до топ-10 найгірших доріг України.