До кінця 2018 року на дорогах Британії з’являться невеликі колони з безпілотних вантажівок.
Як повідомив британський уряд, випробування «безпілотників на колесах» проведе приватна компанія «Лабораторія транспортних досліджень» (TRL), повідомляє Бі-Бі-Сі.
Колона під час випробувань складатиметься максимум iз трьох вантажівок, при цьому без водія будуть дві з них — друга і третя.
Перша вантажівка, яка очолює колону, буде з водієм. Швидкість руху колони та гальмування задаватиме головна машина, а напрямок руху всіх вантажівок у колоні регулюватиме водій першої вантажівки.
Як вважають у міністерстві транспорту Британії, така схема руху вантажівок допоможе зменшити викиди відпрацьованих газів і скоротити витрати пального за рахунок зменшення опору повітря.
Випробування розпочнуться на спеціальних полігонах, але до кінця 2018 року мають переміститися на британські автомагістралі.
Однак у британській Автомобільній асоціації не впевнені, що рух таких колон по дорогах країни можна вважати повністю безпечним.
Випробування безпілотних вантажівок, що рухаються у складі колони, вже провели в низці країн, зокрема в США, Німеччині та Японії.
Але, як наголошує голова британської Автомобільної асоціації Едмунд Кінг, рух колон безпілотних вантажівок по британських дорогах становить особливу складність.
В Автомобільній асоціації вважають, що британські автомагістралі надто завантажені для таких експериментів.
Однією з проблем, за його словами, є те, що колони вантажівок можуть обмежити видимість і закрити від інших водіїв дорожні знаки.
«У нас одні з найзавантаженіших доріг у Європі з величезною кількістю в’їздів і з’їздів. Використання колон підходить більше для порожніх доріг десь у Неваді або Арізоні, але ми не в Америці», — пояснив Едмунд Кінг.
Водночас заступник міністра транспорту Британії Пол Мейнард наголошує, що для того, аби переконатися, чи є ця технологія безпечною саме на британських дорогах, і потрібні ці випробування.
Плани запуску колон безпілотних вантажівок обговорюються з 2014 року. У минулому році, наприклад, уряд анонсував випробування безпілотних вантажівок, проте експеримент відклали після того, як низка європейських виробників вантажних автомобілів відмовилася брати участь у цьому проекті.
Зараз, як заявляють у британському уряді, всі необхідні для проведення випробувань домовленості досягнуті й закріплені контрактами.
Партнерами британської «Лабораторії транспортних досліджень» у цьому проекті стануть нідерландський виробник вантажівок DAF Trucks, британська Ricardo, що спеціалізується на «розумних» транспортних технологіях, і німецька логістична компанія DHL.