Днями у Харкові очікується презентація одразу двох проектів, якими опікується колишній земляк, а нині відомий американський диригент і піаніст Станіслав Христенко.
У рамках власного освітнього проекту він розповість про композиторів, структуру і особливості творів доступною для широкого загалу мовою, а саму музику виконає створений ним же Харківський камерний оркестр.
Родзинкою запланованого заходу обрана прем’єра твору Роберта Паттерсона I see you.
Композитор написав його минулого року під враженням від різноманітності звуків, почутих у лікарні, де він перебував із батьком.
Також у Харкові вперше пролунає твір для струнного квартету та аудіозапису Стівена Райха WTC 9/11 (2010), перша частина якого побудована на поєднанні переговорів пілотів та рятувальників під час падіння літаків біля башт Всесвітнього Торгового Центру у Нью-Йорку в 2001 році.
«Я б дуже хотів розпалити любов до інтелектуальної музики у молоді, тому ми вибрали для першого концерту майданчик ДК ART AREA, — повідомив маестро. — Замість паперових нот музиканти використовуватимуть планшети. Костюми для нашої команди створені харківським дизайнерським брендом 7P.M. Хочемо, аби людина, яка прийде на концерт, була не стороннім спостерігачем, а учасником дійства».
Перший вихід на сцену камерного оркестру, який Станіслав не лише створив, а й очолив як диригент — особлива подія для Харкова. Аналогічні колективи вже працюють у Києві, Львові, Дніпрі та Одесі, тож маестро був здивований, що його рідне місто не підтримало цю традицію.
Над створенням свого дітища музикант працював кілька років, і ось днями представить колектив першим харківським слухачам.
«Я вкладаю у цей проект усі ресурси — час, міжнародні зв’язки, фінанси, — каже пан Христенко. — Хочу, аби у Харкова був визнаний камерний оркестр, аби у рідному місті частіше лунала висококласна музика і сюди приїжджали з виступами відомі виконавці. А ще хочу, аби наші артисти могли заробляти не менше, ніж (як мінімум) їхні колеги в Естонії або Латвії».
На батьківщину новий колектив приїздитиме з концертами кілька разів на рік. Решту часу займатимуть закордонні гастролі. При виборі музикантів маестро в першу чергу звертав увагу не на титули і дипломи, а на професійну майстерність артистів.
«Головне, як грає людина, — пояснив свою позицію Станіслав. — Я знаю кілька музикантів, які покинули консерваторію заради роботи у найпрестижніших світових оркестрах, і вони успішно працюють, не маючи дипломів».