Ярмарок комерції: у Сорочинцях ціни правлять паризькі, а сервіс — наш

29.08.2017
Ярмарок комерції: у Сорочинцях ціни правлять паризькі, а сервіс — наш

В очікуванні заможного покупця. (Фото з сайта np.pl.ua.)

Відвідувачі одного з найпопулярніших ярмарків у Великих Сорочинцях скаржаться на захмарні ціни та убогість асортименту товарів і розваг.
 
А ось представники Книги рекордів України зафіксували новий смачний національний рекорд.
 
На Полтавщині відшумів щорічний національний фестиваль народних майстрів, відвідали який декілька десятків тисяч людей, а організатори свята вручили цінний подарунок мільйонному гостю ярмарку.
 
За останні 25 років проведення Сорочинського ярмарку потік гостей свята неухильно зростає.
 
На Полтавщину з’їжджаються мешканці всіх без винятку регіонів нашої країни.
 
Відзначимо, що у нинішньому році на фестивалі був встановлений новий рекорд України: величезний коровай вагою у 614 кілограмів презентували у перший день ярмарку.
 
— Ми задумали створити цей «Коровай миру» з єдиною метою — розпочати довгострокову соціальну акцію з відновлення мирного життя на українській землі, — розповів керівник групи Lauffer Bakery Віталій Балихін.
 
— Робітники хлібозаводів, розташованих на Донеччині та Луганщині, регулярно печуть подібні «Короваї миру» та на благодійній основі передають їх дітям-сиротам, воїнам АТО, а також переселенцям із зони бойових дій на Донбасі. Акція має колосальний успіх, тому добру справу буде продовжено.
 
Однак захмарні ціни на продукти харчування та промтовари обурили багатьох гостей українського національного фестивалю. Скупитися виявилося дорого навіть для мешканців столиці.
 
— За скромний обід із двох шматочків м’яса та гарніру довелося викласти 360 гривень, — скаржиться киянин Сергій Марченко. — Причому нам запропонували їжу за ресторанними розцінками у пластиковій тарі та просто неба.
 
Претензії гостей ярмарку стосувалися винятково вітчизняних виробників, адже, за словами іншого відвідувача свята на Полтавщині, продавці з Узбекистану виявилися щедрішими та швидко нагодували голодного гостя свята за символічні 40 гривень.
 
Учасниками цьогорічного фестивалю стали близько півтори тисячі приватних підприємців як з України, так і з інших країн.
 
Жваву торгівлю різноманітним товаром вели підприємці з Туреччини, В’єтнаму, Білорусі, Індії, Азербайджану та Грузії.
 
Щоб вмістити всіх бажаючих, організаторам довелося удвічі збільшити територію ярмарку.
 
А от на центральній алеї створили 150-метрову клумбу з декоративних гарбузів.
 
Розважали гостей зірки Ірина Білик, Тіна Кароль, Ольга Полякова, а також музичні колективи «Пара нормальних», «Бессарабія» та ін.
 
Ціни на відвідування концертів коливалися в межах 100—2150 гривень (найдорожчі продавали у день відкриття та закриття свята).
 
Вартість проживання у самому селі Великі Сорочинці також була різною. Наприклад, орендувати скромний сільський будиночок «зі зручностями у дворі» можна було за ціною від 250 гривень iз людини.
 
А ось за комфортнiше житло у місті Миргород відвідувачам Сорочинського ярмарку доводилося викладати від 500 гривень за добу та вище.
 
Що ж стосується купівлі товару на самому ярмарку, то тут ціни могли дуже коливатися у залежності від апетитів продавців.
 
Багато хто з них встановлював високі розцінки на ексклюзивний товар, який ніде, окрім як на ярмарку, більше не купиш.
 
У більш виграшній ситуації опинилися ті гості свята, хто дочекався закриття Сорочинського ярмарку.
 
У фінальні дні відбувся масштабний розпродаж товару, коли можна було задовольнити будь-який попит. Та й ціни на продукти харчування власники кафе та ресторанів почали знижувати…
 
А от питання про те, хто та з якою метою продавав людям товар за завищеними цінами, залишається. Адже це негативно відбилося на імі­джі славнозвісного всеукраїнського свята.
 
Є надія, що наступного року організатори Сорочинського ярмарку врахують помилки минулих років i порадують гостей свята не лише масштабами фестивалю, а й виваженою ціновою політикою.