Півтора десятка харківських компаній об’єдналися, аби вивести продукцію місцевих аграріїв на міжнародний ринок під спільним і захищеним брендом.
До складу Agro Food Cluster Kharkiv увійшли не тільки виробники і переробними сільгосппродукції, а й логісти, власники складів, правовики, дистриб’ютери.
Ініціатори об’єднання планують отримати знак «екопродукція», надзвичайно популярний в Європі, і продавати під спільною торговою маркою, в основному, заморожені фрукти та овочі й продукти м’ясної переробки.
Утім можливі й інші напрямки спільного бізнесу, як-то кооперація в експорті зерна та інших товарів.
«Україна — один із провідних постачальників меду до Європейського Союзу. Проте ніхто у магазинах Німеччини не бачив українського меду, — пояснив головний мотив створення агрофудкластеру голова правління Німецько-Української промислово-торговельної палати Александер Маркус.
— А все тому, що доставка, упаковка, продаж проходять під німецькими торговими марками. Тобто всім цим займаються компанії в Німеччині. І їм, а не українцям, дістається вся ця додаткова вартість, вся маржа».
Окрім згаданих дивідендів, агрофудкластер надаватиме учасникам об’єднання правовий захист у режимі «червоної кнопки», лобіюватиме інтереси харків’ян на різних рівнях, забезпечуватиме перехід сировинного експорту до переробного.
«Кластер — це завжди маркер якості, — каже почесний консул Німеччини у Харкові Тетяна Гавриш. — Споживач бачить логотип на продукті й знає — це місцевий якісний товар, що заслуговує довіри.
Тобто логотип на візитній картці відчиняє бізнесу потрібні двері, спрощує переговори, у тому числі й із західними партнерами. Логотип на дверях також означає, що рейдерська атака на нього неможлива, що ця компанія — не сама по собі, а під надійним захистом. Це новий рівень ведення бізнесу — сучасний, чесний і європейський».