У Херсоні водії тролейбусів оголосили страйк i вимагають у влади міста 8 мільйонів гривень.
Гроші необхідні на погашення заборгованостей за електроенергію та компенсацію за оплату проїзду пільгової категорії пасажирів.
Тільки після цього працівники «Херсонелектротрансу» отримають свої зарплати, які їм затримують з економічних міркувань.
Фінансові проблеми на підприємстві виникли через недбалість депутатів міськради, які не зуміли своєчасно затвердити необхідне рішення на сесії.
Однак мер Херсона Володимир Миколаєнко визнавати провину чиновників відмовився.
«Кілька днів затримки зарплати — це не привід для мітингу та відмови перевозити людей, — заявив міський голова. — Акція протесту не була узгоджена з міськвиконкомом, отже, по суті своїй є незаконною».
Іншої точки зору дотримуються самі співробітники КП «Херсонелектротранс», які заявляють про те, що престиж професії необхідно піднімати.
«У сусідніх містах, а це Вінниця, Івано-Франківськ, Миколаїв, Одеса та Черкаси, влада нові тролейбуси купує та зарплату людям збільшує, — каже водій тролейбуса Сергій Макаров. — Чому на Херсонщині електротранспорт став непрестижним?»
На думку контролера «Херсонелектротрансу» Миколи Дьяченка, така ситуація у південному місті склалася через те, що комунальний транспорт перевозить переважно пільгові категорії пасажирів, а ось компенсацію на ці перевезення від чиновників отримує з великою затримкою.
«Вранці я нарахував у салоні тролейбуса 104 пасажири пільгової категорії, — каже Микола Дяченко. — Лише 26 пасажирів купили квитки, вартість яких у Херсоні 2 гривні 50 копійок».
Середня зарплата у працівників комунального підприємства «Херсонелектротранс» становить близько 4-5 тисяч гривень, її виплачують досить регулярно.
Саме цей факт дав привід міському голові Володимиру Миколаєнку говорити про демарш iз боку тролейбусників i звернутися до їхньої совісті.
У підсумку, тихий пікет розсмоктався сам по собi буквально за кілька годин, а на вулицях Херсона знову відновили рух тролейбусів.
Реакція людей та чиновників на ультиматум, який висунули співробітники КП «Херсонелектротранс», вельми неоднозначна.
Адже для південного міста проблеми з виплатою заробітної плати — досить поширене явище.
У найбільш кризовій ситуації опинилися працівники «Херсонводоканалу», де зарплата ледь перевищує «мінімалку» та виплачується iз затримкою в один-два місяці.