Працівники Миколаївського морпорту оголосили безстрокову акцію протесту

11.05.2017
Працівники Миколаївського морпорту оголосили безстрокову акцію протесту

Обурені портовики.

Уже другий тиждень один із найбільших морських портів України лихоманить від стихійних мітингів протесту.
 
Незважаючи на те, що у нинішньому році Миколаївський морський порт збільшив обсяги морських вантажоперевезень майже вдвічі, новий начальник підприємства Віктор Козонак звільняє людей під надуманими приводами.
 
Терпець робітників урвався остаточно після того, як між адміністрацією Миколаївського морського порту та державним підприємством «Миколаївський морський торговельний порт» було підписано договір про надання морпорту права користування 12-м причалом на 10 років із правом пролонгації.
 
А ось договір із ТОВ «Метал стівідорінг компані» був розірваний, через що без роботи залишилося майже 300 працівників Миколаївського порту.
 
— Із початку квітня наша компанія стоїть без роботи, а люди, відповідно, сидять без зарплати, — розповів голова профспілки стивідорної компанії Володимир Душкін.
 
— Керівник підприємства Віктор Козонак за спинами робітників цинічно підписав договори з чотирма компаніями, які не мають вантажопотоку, особового складу та матеріально-технічної бази. Через це було звільнено більше 100 професіоналів своєї справи, а на їхні місця прийшли «потрібні» Козонаку люди, завдяки яким він має намір провертати у Миколаївському морському порту свої корупційні схеми.
 
За словами активістів профспілкової організації підприємства, тільки отримавши повноваження, новий керівник порту Віктор Козонак почав свою діяльність із звільнення людей та позбавлення їх роботи. У своєму зверненні до Міністерства інфраструктури та Адміністрації морських портів України працівники пишуть: «Останнім часом у Миколаївському морському порту склалася ситуація, коли нинішнє керівництво призначило на керівні посади людей, які жодного дня не працювали в порту, і фактично у філії вкоренилася практика «смотрящих».
 
Багатотисячний колектив порту обурений звільненням професіоналів, які працювали багато років і знають свою роботу, а нові кадрові призначення — це близько 70 непрофесіоналів портової галузі. Миколаївський морський порт руйнується. На сьогодні 50 звільнених кадрових портовиків уже звернулися до суду щодо захисту своїх трудових прав».
 
Працівники Миколаївського порту оголосили про безстрокову акцію протесту та звернулися до Прем’єр-міністра та Президента України із закликом допомогти їм розблокувати роботу підприємства.
 
Сам Віктор Козонак заявляє про те, що підписання договору дозволило припинити монополію приватних підприємств, які працюють у Миколаївському морському порту, та повернути державі право вести стивідорну діяльність й отримувати прибуток.
 
Відзначимо, що з початку 2014 року робітникам Миколаївського морського порту вдалося вивести своє підприємство з кризи та налагодити стабільну роботу.
 
Так, за чотири місяці поточного року в порту встигли обробити понад 10,2 мільйона різних вантажів.
 
Збереження позитивної тенденції дозволить Миколаївському торговельному порту поставити новий абсолютний рекорд України з вантажообігу вже до кінця 2017 року.
 
За даними Адміністрації морських портів України, три з половиною роки знадобилося адміністрації Миколаївського морського порту для того, щоб прийняти й обробити 3,5 мільйона тонн зернових вантажів, понад 2 млн. тонн металопродукції, а також 1,6 млн. тонн вугілля.
 
Нині Миколаївський мор­ський торговельний порт увійшов до трійки лідерів серед портів України з перевалки зернових культур і тільки за три місяці 2017-го збільшив обсяг вантажообігу на 25% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
 
Підприємство є стратегічно важливим для економіки України та входить до п’ятірки найбільших портів країни.