Проект «Фермерські товари» розробили і готують до пілотного запуску восени менеджери гіпермаркету «Ашан Україна».
Він розрахований на сталу співпрацю з малими та середніми фермерськими господарствами.
Новий для України виробничо-торговельний проект французької торговельної корпорації передбачає тісну взаємодію багатьох учасників, зокрема й держслужб.
Тому для його успішного запуску незайвим було заручитися офіційною підтримкою. П
ід час зустрічі iз заступником міністра аграрної політики та продовольства з питань євроінтеграції Ольги Трофімцевої представники одного з найбільших рітейлерів, який має сьогодні 11 гіпермаркетів по Україні, про неї домовилися.
«Підтримка малого та середнього виробника є пріоритетом. У рамках проекту перевагу матимуть саме невеликі вітчизняні фермерські господарства, які виробляють якісні продукти. В тому числі — перероблені та готові для продажу в супермаркеті.
Безумовно, це і чудова можливість налагодити перспективні шляхи виходу малого та середнього виробника на мережі супермаркетів. Агробізнес отримає стабільний канал збуту продукції, а отже — стабільну виручку і прибуток», — оцінила перспективи проекту Ольга Трофімцева.
Старт «Фермерських товарів» запланований на жовтень 2017 року — з пілотного проекту в Київський області.
Перший крок — відкрити нову торговельну точку, де реалізовуватимуть якісну та свіжу продукцію, вироблену українськими малими та середніми фермерами регіону.
Як повідомляє прес-служба Мінагрополітики, головним критерієм відбору виробників-учасників є виробництво продукції без ГМО та без використання гормонів росту.
Також тварин, м’ясо яких продаватимуть, повинні вирощувати в максимально природних умовах, а виробники — суворо дотримуватися санітарних норм.
Представники проекту особисто перевірятимуть усі умови та якість виробництва на фермерських господарствах.
До груп продуктів, у закупівлі яких «Ашан» зацікавлений у рамках означеного проекту, входять: свіже м’ясо, курятина, ковбасні вироби, молоко та кисломолочні продукти, сир, яйця, олія, мед, кондитерські вироби, джеми та варення.
Також виробники-учасники мають надати накладні та пакет документів, які підтверджують якість продукції (декларація виробника, свідоцтво якості, карантинне та фітосанітарне свідоцтво).
За словами представників гіпермаркету, умови співпраці для фермерів пропонуються вигідні.
Всі зацікавлені виробники можуть напряму контактувати з департаментом закупівель фермерських товарів мережі «Ашан Україна» (електронна пошта
[email protected].)
Участь у проекті серйозної приватної компанії є певним запобіжником для дурисвітів, які останнім часом внадилися спекулювати на інтересі споживачів до екологічно чистих продуктів.
Будемо сподіватися, що високі репутаційні ризики примусять уповноважених фахівців мережі «Ашан» ретельно сепарувати постачальників iз купленими сертифікатами і свідоцтвами, на кшталт розрекламованої телебаченням бруцельозної козиної екоферми «Домашнє молочко» у Вишгородському районі, про шахрайські фокуси якої раніше писала «Україна молода».
ДО РЕЧІ
Держпродспоживслужба сподівається на додаткове фінансування протиепізоотичних заходів.
У Державному бюджеті 2017 року на фінансування Держпродспоживслужби передбачено 1,7 млрд. гривень.
Це на 70 відсотків більше, ніж торік. Більша частина виділених коштів йде на виплату зарплат, хоч гострим питанням залишається фінансування протиепізоотичних заходів, наголошує голова Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів Володимир Лапа:
«Мінімально ми оцінювали потреби для боротьби із захворюваннями тварин у 190 млн. гривень. Проте необхідний обсяг коштів становить 360 мільйонів».
За словами Володимира Лапи, розглядають можливість перерозподілу коштів, щоб збільшити саме забезпечення протиепізоотичних заходів.
«Є розуміння і співпраця з Міністерством агрополітики та Міністерством фінансів, аби таке фінансування збільшити. Розраховуємо на додаткове виділення коштів на суму орієнтовно 100 мільйонів гривень».