Тривожний дзвінок: мобільні оператори різко збільшують тарифи

01.02.2017
Із середи на українців чекає черговий ціновий «подарунок», який, без перебільшення, зачепить кожну  родину, — тарифи на послуги мобільних операторів різко зростуть.
 
Пояснення операторів до сліз банальні: «...девальвація гривні, обладнання, яке закуповують за валюту, підвищення зборів за використання радіочастот, плата за електроенергію та інше — все це веде до збільшення наших витрат».
 
Крім того, за словами топ-менеджерів операторів мобільного зв’язку, спостерігається тенденція до поступового відмирання класичних телефонних дзвінків і SMS — на зміну їм приходять усілякі месенджери, вайбери, що дозволяють безплатно телефонувати та обмінюватися повідомленнями.
 
І не в останню чергу такі радикальні зміни відбуваються в ефірному просторі через розвиток і розширення 3G покриття в країні, а це, у свою чергу, аргументують високим проникненням смартфонів у наші мережі (52,7% на кінець 2016 року).
 
Зокрема, у «Vodafone (МТС) Україна» на п’ять гривень за місяць подорожчає базова абонплата в тарифах лінійки «Смартфон 3G» та «Смартфон 3G Плюс».
 
Дорожчою стане й послуга «Рік без абонплат». Підвищать ціни в МТС і на дзвінки до операторів-конкурентів: вартість хвилини розмови коштуватиме 50 копійок замість 35.
 
Без згоди користувачів змінює тарифи на 15 архівних комерційних пропозицій, які досі залишалися незмінними, й такий потужний оператор, як «Київстар».
 
Здебільшого абонентська плата на нових тарифних планах зросте на 15-20 грн.; водночас кількість інтернет-трафіку, дзвінків на номери інших операторів та інших послуг також збільшиться.
 
(Наприклад, із 1 лютого контрактні тарифні плани «Все по 40», «Все за 70», «Все за 120», «Все за 95» і «Все за 150» автоматично зміняться для абонентів на відповідно: «Все по 65», «Все за 90», «Все за 125», «Все за 110» і «Все за 175»).
 
Крім того, компанія офіційно повідомила про закриття популярних тарифних планів «Київстар Дзвінки», «Київстар Дзвінки. Регіон 1», «Київстар Дзвінки. Регіон 2», «Київстар Дзвінки+» та низку інших, автоматично перевівши абонентів на «новітні» — «Розмови» та «Онлайн». 
 
Поки що «пасуть задніх» лише у lifesell, але своє мовчання щодо зміни тарифів пояснюють, посилаючись на конфіденційність такої інформації. 
 
Усі оператори сподіваються, що якщо вводитимусь якісь нові, якісні, цікаві послуги, то люди витрачатимуть на них більш ніж півсотні гривень на місяць.
 
І хоча експерти заспокоюють, що не йдеться про якусь «катастрофічність підняття тарифів», оскільки оператори бояться втратити своїх абонентів, мовляв, просто є нові послуги, які за визначенням не можуть коштувати дешевше того, що було раніше, проте це не тішить пересічного споживача послуг мобільного зв’язку.
 
«Свіжі» тарифи на мобільний зв’язок у першу чергу вдарять по найменш захищених — пенсіонерах, які на сьогодні масово користуються недорогими телефонами для спілкування зі своїми дорослими дітьми і фактично не користуються iнтернетом.