Рішенням Печерського суду Києва майно Миколаївського суднобудівного заводу «Океан» віддано на відповідальне збереження директору ТОВ «Океан-Судноремонт».
Таким чином, суд задовольнив клопотання старшого слідчого Генеральної прокуратури України Юрія Бєлкіна та виніс своє рішення на користь цивільного позивача директора ТОВ «Океан-Судноремонт» Леоніда Шумила.
На даний час усе рухоме та нерухоме майно суднобудівного заводу перебуває під арештом, а ось голова комітету кредиторів підприємства Ігор Волошин заявляє про спробу рейдерського захоплення. За його словами, під прикриттям судового рішення контроль над підприємством намагається захопити група невідомих зловмисників.
У зв’язку з тим, що захоплення може статися з дня на день, на підприємстві задіяли екстренні заходи охорони: по всьому периметру заводу встановлено камери спостереження, а до охорони підприємства залучено додаткові резерви.
Хто саме збирається захопити суднобудівне підприємство, розташоване в Миколаєві, пан Волошин не уточнює. Але свої слова аргументує тим, що власними силами Леонід Шумило утримати контроль над «Океаном» просто не зможе.
Адже, згідно з Держреєстром України, все нерухоме майно самого ТОВ «Океан-Судноремонт» також перебуває під арештом уже більше року. Рішення про це було винесено також у Києві, а постанову про арешт прийняли фахівці Деснянського районного управління юстиції.
Людей, які можуть суттєво вплинути на розклад гри у боротьбі за встановлення контролю над Миколаївським суднозаводом «Океан», пов’язують із посадовими особами, причетними до російського «Газпрому» та офшорної компанії «Бельмонт Індастріз».
Тим часом робітники «Океану» вимагають виплатити їм борги iз заробітної плати, яку вони не бачать вже кілька років. За інформацією Департаменту соціального захисту населення Миколаївської облдержадміністрації, на підприємстві офіційно числяться трохи більше тисячі осіб, а розмір фінансової заборгованості перед ними перевищив 18 мільйонів гривень.
«Рейдери спробують зірвати покупку заводу «Океан» стратегічним інвестором, — заявив голова комітету кредиторів НСЗ «Океан» Ігор Волошин. — Надалі це може обернутися не тільки зривом планових розрахунків iз кредиторами, а й відстрочкою виплати заборгованостей iз заробітної плати перед трудовим колективом».
Незважаючи на такі заяви, співробітники ГПУ висловили впевненість, що рішення Печерського суду дозволить зберегти потужності суднобудівного «Океану» від неконтрольованого розпродажу майна.
А ТИМ ЧАСОМ...
На Херсонському суднобудівному заводі ще з літа поточного року рішенням Господарського суду Херсонської області відкрито ліквідаційну процедуру по справі про банкрутство. Проте в прес-службі компанії Smart Maritime Group заявляють про те, що дане рішення не позначиться на поточній роботі суднобудівного підприємства.
Поки що херсонська верф продовжує свою роботу у звичайному режимі. Херсонські корабели, крім судноремонту, реалізують контракт на будівництво нафтосміттєзбирача (це замовлення Південної філії держпідприємства «Адміністрація морських портів України»).
За словами директора Херсонського суднобудівного заводу Василя Федіна, у вересні було укладено контракт на 1 мільйон 250 тис. доларів з іноземною компанією Southway Shipping ltd. Проте суднобудування в Україні поки що так само, як і раніше, залишається збитковим через великі банківські проценти та відсутність пільг з оплати щорічного земельного податку.