Велосипедисти пропонують внести зміни у Правила дорожнього руху через високу аварійність

06.09.2016
Велосипедисти пропонують внести зміни у Правила дорожнього руху через високу аварійність

Пересуватися містом на велосипеді стає усе небезпечніше.

Асоціація велосипедистів Києва пропонує докорінно переглянути політику безпеки дорожнього руху на національному рівні. Таку пропозицію велосипедисти зробили після того, як минулого четверга ввечері сталася трагічна ДТП під Броварами, де фура збила дев’ятьох юних велосипедистів разом із тренером.
 
«Трагічне ДТП під Києвом, унаслідок якого загинув один велосипедист і травмовано восьмеро, порушує питання безпеки велосипедистів на дорогах у місті. У Києві це не перше смертельне вело-ДТП за 2016 рік», — зазначають в асоціації.
 
Зазначимо, що водія фури, який збив велосипедистів, арештували без права застави. Йому загрожує до восьми років позбавлення волі. Двоє підлітків досі перебувають у реанімації. 
 
Відтак Асоціація велосипедистів Києва вимагає зниження швидкісних режимів у містах до 50 км за годину та відміни так званих «нештрафованих +20 км/год». 
 
«Чим вищою є дозволена швидкість руху на дорозі, тим вищою є імовірність ДТП. За даними Європейської обсерваторії з безпеки дорожнього руху, співвідношення імовірності ДТП при збільшенні дозволених швидкісних режимів на 1 км/год дорівнює +3%. На українських же дорогах можна безкарно перевищити швидкість на цілих 20 км/год. Уявімо, що на абстрактній дорозі з обмеженням 60 км/год стається 20 ДТП на рік. Із підняттям швидкісного режиму до 80 км/год кількість ДТП зросте до 36», — заявляє координатор Асоціації велосипедистів Києва з національної роботи Вадим Денисенко.
 
Велосипедисти зауважують, що безкарно перевищувати швидкість руху на 20 км/год автомобілістам можна лише в Україні та Росії. Більше того, у європейських країнах діє обмеження у 50 і нижче км/год. І лише в Росії, Молдові, Україні, Білорусі та Швеції це 60 км/год.
 
Згідно зi статистикою аварій за участю велосипедистів, яку збирають об’єднання «Мотохелп» і Асоціація велосипедистів Києва, загальна кількість так званих вело-ДТП лише зростала протягом 2012—2015 років. 
 
«У 2015 році вперше за останні декілька років обійшлося без летальних випадків у вело-ДТП, а в 2016 році сталося вже два смертельнi вело-ДТП за рік», — зазначають в асоціації. 
 
Не дивно, що волонтери Асоціації велосипедистів Києва розповідають і показують бажаючим, де і як має рухатися велосипедист у місті, які правила дорожнього руху має знати і виконувати, як має проїжджати великі розв’язки, що означають дорожні знаки, як повернути ліворуч, як проїхати кругове перехрестя, де велосипедисту заборонено їздити, тощо.