24 серпня у День Харкова, жителі Олексіївського житлового масиву вперше проїдуть метрополітеном із щойно відкритої станції «Перемога». Принаймні таку обіцянку дав Президент Петро Порошенко, який наприкінці минулого тижня перерізав стартову стрічку готового об’єкта.
Будувати останній у Харкові почали ще 22 роки тому разом iз двома іншими станціями Олексіївської лінії метрополітену — «Ботанічна» і «23 Серпня». Але склалося так, що «Перемогу» відклали на потім. Відкрити її тепер пощастило лише завдяки фінансовій підтримці держави.
Як повідомив пан Порошенко, за перші 20 років будівництва у зведення станції було інвестовано 60 відсотків її вартості, а за два останніх — 40. Лише цього року Київ перерахував Харкову 230 мільйонів гривень, незважаючи на війну й труднощі у фінансовій сфері. Усього ж на зведення об’єкта витратили 555 мільйонів. Ще певна сума потрібна для того, аби звести тут депо для електричок підземки.
Водночас мерія шукає ресурси і технічні можливості для того, аби розпочати будівництво двох наступних станцій — «Державінська» та «Одеська».
Причому йдеться не лише про пошук фінансування. На місці, де має стартувати будівництво, окрім уже зарезервованого майданчика, доведеться знести зо два десятки приватних будинків.
«Є списки, але відкривати їх поки що не будемо, — повідомила начальник Дирекції будівництва метрополітену Наталія Линник. — Переговори з жителями цих будинків ведуться з 1988 року, відколи було прийнято рішення про початок проектування. Мерія обіцяє усім власникам домоволодінь компенсувати втрату майна».
Густа забудова — не єдина проблема, яку мають вирішити фахівці. Підземні ґрунти у цьому районі межують iз плавунами, що дуже насичені вологою, тому перш ніж приступити до будівництва, доведеться штучно понизити рівень ґрунтових вод. Але й після цього для прокладання тунелю потрібна буде спеціальна техніка, придбати яку планують у Німеччині. Сама робота, за попередніми даними, проводитиметься у кілька змін. Метробуд планує найняти додатково 300 кваліфікованих робітників.
Правда, все це стане можливим лише в тому випадку, якщо Європейський банк реконструкції та розвитку виділить обіцяний кредит на 309 мільйонів євро. Як повідомив заступник міського голови Ігор Терехов, черговий етап переговорів пройде у вересні, а вже до кінця року, можливо, буде підписано і сам контракт під державні гарантії його повернення.
При цьому чиновники обіцяють, що витрати на будівництво не повинні вплинути на вартість проїзду, оскільки метрополітен отримає фінансову компенсацію від мерії.