Літак на сонячних батареях «Сонячний імпульс-2» завершив навколосвітню подорож

27.07.2016
Літак на сонячних батареях «Сонячний імпульс-2» завершив навколосвітню подорож

Старт у березнi 2015 року.

Літак на сонячних батареях «Сонячний імпульс-2» (Solar Impulse 2) успішно завершив навколосвітню подорож. Він приземлився в Абу Дабі у ніч на вівторок через 16 місяців після старту в березні минулого року. За цей час аероплан зробив 16 зупинок на своєму шляху, зокрема в Індії, Китаї, Японії, США, Іспанії та Єгипті.
 
Двоє швейцарських пілотів та дослідників Бертран Піккар і Андре Боршберґ провели у повітрі майже 510 годин.  «Разом з Андре, по черзі, ми пролетіли 40 тисяч кілометрів без пального, ми довели, що це можливо. Нині світ має рухатися далі. Потрібно використовувати ці технології», — заявив після приземлення в Об’єднаних Арабських Еміратах пілот Бертран Піккар.
 
Спочатку пілоти розраховували на те, що навколосвітній переліт триватиме близько п’яти місяців, враховуючи всі проміжні посадки. Однак через вихід iз ладу сонячної батареї літак майже на дев’ять місяців зупинився на Гаваях для вимушеного ремонту.
 
Компанії Dassault Systems знадобилося 13 років на розробку та виготовлення літака з розмахом крил 72 метри (більше, ніж у «Боїнга-747») та вагою як сімейне авто. На літаку містяться понад 17 тисяч фотоелементів, які подають струм до електродвигунів. Завдяки цьому літак здатен розвивати швидкість до 140 кілометрів за годину.
 
Він подорожував на висоті дев’ять тисяч метрів iз середньою швидкістю від 45 до 90 км/год. Подорож була тяжкою і виснажливою, зокрема п’ять діб безперервного перебування пілота Андре Боршберґа за кермом сонячної машини під час перельоту Тихого океану. Але мала і величні моменти.
 
Наприклад, коли літак кружляв навколо статуї Свободи у Нью-Йорку чи пролітав над пірамідами у Єгипті. 
 
Історична перша навколосвітня подорож на аероплані, який живиться лише сонячною енергією, — це не лише перемога для авіації. Ще ніколи машина на сонячній енергії не долала такої відстані. Тепер має бути виграна битва за використання відновлювальної енергії на глобальному рівні.
 
Бертран Піккар заявив в Абу-Дабі: «Ми розробимо авіацію без пального. Б’юсь об заклад, що через 10 років ми будемо мати електричні літаки, які будуть долати короткі і середні відстані з приблизно 50 пасажирами на борту. Такі літаки не будуть джерелами шкідливих викидів та шуму».
 
Піккара та його напарника  Боршберга з вдалим завершенням проекту привітав Генеральний секретар ООН Пан Гі Мун.