«Нет» каже «Так!»
Якби вибори Президента відбувалися тільки серед українських користувачів світової мережі інтернет, то переконливу перемогу на них святкував би лідер коаліції «Сила народу» Віктор Ющенко. За даними опитувань різних сайтів, його «мережевий» рейтинг майже в дев'ять разів вищий, ніж показники кандидата від влади Віктора Януковича. Зрештою, аби переконатися в цьому, не обов'язково навіть вдаватися до інтернет-соціології. Досить тільки звернути увагу на те, скільки на різних сайтах розвелося рiзноманiтних кпинів над «бігмордовим» «Тому що», анекдотів та віршиків про Януковича, надто після його падіння під дією звичайного курячого яйця. Таких «підколів» не було навіть за часів пріснопам'ятного Брежнєва. Але в період «розвинутого соціалізму» ще не було інтернету, тож зневажливі відгуки про державного лідера розходилися по умах народу через курилки й кухні місяцями та роками. Тепер же, завдяки всесвітньому павутинню, будь-який новий анекдот про «пахана» чи «дона» розлітається в лічені години. Та й не тільки анекдот, а інформація взагалі. Саме інтернет за умов майже тотального контролю влади та її «темників» над електронними ЗМІ взяв на себе роль масового передвиборчого інформатора й комунікатора. Водночас — не пропагандиста, бо інтернет-аудиторія, яку вважають найбільш політично підкованою у порівнянні з читачами газет, слухачами радіо чи глядачами телебачення, навмисної агітації не потребує. Свій вибір — за Ющенка — український інтернет зробив уже давно.