Ще кілька років тому було важко уявити, наприклад, що у звичайній квартирі може бути дитячий садок. Але новий санітарний регламент для дошкільних навчальних закладів, що набрав чинності з 24 травня, спричинив таку собі міні-революцію у сфері дитячого виховання, регламентувавши те, про що колись батьки й вихователі, можливо, лише мріяли. Новий регламент дозволяє тепер створювати дитячі садки у житлових та нежитлових приміщеннях, використовувати двоярусні ліжка або ж замість ліжок — звичайні матраци.
«Дуже хороша новина для родин iз маленькими дітьми і для українців, які мріють організувати міні-садочок, — прокоментувала політик і журналіст Ірина Геращенко. — За цими скупими рядками, насправді, — роки боротьби з корупцією, з бюрократією, з якою стикалися всі, хто хотів організувати мiнi-садочки на неповний день, аби розвантажити працюючих мам та створити і нові місця для малюків, і нові робочі місця. Такі мiнi-садочки допоможуть сотням родин влаштувати малюків, а тисячам мам дадуть шанс поєднувати материнство і кар’єру».
Так, згідно з новим санрегламентом, дитсадки можуть користуватись послугами постачання готової харчової продукції (а не готувати їх лише в закладі, як було раніше) і прати речі у пральнях «громадських», за винятком тих, що обслуговують інфекційні заклади охорони здоров’я, об’єкти хімічної та іншої небезпечної промисловості.
Ще одне нововведення — медичні довідки, якщо дитина була відсутня у садку до трьох днів, не потрібні. Відтепер «дітей після тимчасової відсутності (до трьох днів) у дошкільному навчальному закладі з інших причин приймають без медичних довідок, за умови відсутності явних ознак захворювання», зазначили у Міносвіти. Однак довідка обов’язкова в разі, коли дитина перенесла інфекційне захворювання.
Водночас у регламенті чітко вказано вимоги до чистоти, організації харчування, температурного режиму, освітлення, утримання басейнів, розпорядку дня дитини. Постільні речі повинні раз на рік обов’язково проходити сухе хімічне очищення або обробку в дезінфекційній камері, а працівникам дитсадків необхідно мати промаркований окремий санітарний одяг для робіт, що пов’язані з організацією харчування, та промаркований спеціальний одяг для прибирання приміщень.