Віднедавна, з 4 квітня, по-новому реєструють місце проживання українців. Роблять це відтепер органи місцевого самоврядування та місцеві державні адміністрації. За статистикою, в Україні майже половина працездатного населення віком від 25 до 45 років проживає не за місцем реєстрації. Тож метою змін було спростити систему реєстрації, але зробити її обов’язковою. А що вийшло?
Вiд початку квітня послуги реєстрації або зняття з реєстрації громадян у Львові, як і в інших населених пунктах, переїхали з міграційної служби до Центрів надання адміністративних послуг. Львів’яни нарікають на те, що жодних полегшень не відчули, навпаки — процедура забирає багато часу і нервів. «Дуже незручно. У мене грудна дитина у візочку. Спочатку нам сказали, що треба їхати в центр з усіма, хто прописаний у помешканні. Потім сказали, що вже не треба. Вимагали довідку про те, що дитина не прописана за місцем проживання батька», — скаржиться Христина, що прийшла до ЦНАПу разом із тритижневою дитиною.
Натомість чиновники запевняють: жодних труднощів у здійсненні процедури немає. Спеціаліст загальноорганізаційного відділу Личаківської РА Тетяна Карапата запевняє: ЦНАПи повністю перебрали на себе функції щодо реєстрації місця проживання громадян. «Реєстратори приймають документи, прописуємо-виписуємо людей. Найближчим часом ЦНАПи отримають доступ до реєстру речових прав на нерухоме майно, до реєстру виборців — із 1 січня 2017 року. Наразі нових громадян передаємо в органи реєстру виборців списками», — розповідає Тетяна. Зі слів чиновниці, з початку квітня у ЦНАПі проведено близько 30 процедур реєстрації чи зняття з реєстрації громадян; послугу люди отримують у день звернення або наступного.