Минулої середи на засіданні Кабміну раптово було звільнено Олександра Завгороднього від виконання обов’язків голови правління ПАТ «Укрзалізниця» і одночасно припинено його повноваження як члена правління товариства. Швидко було призначено нового «боса» УЗ — новоспеченим в.о. керівника відомства став Євген Кравцов, один із членів правління ПАТ «Українська залізниця», склад якого було затверджено 7 жовтня 2015 року постановою уряду №815. Нагадаємо, що наприкінці січня в рамках реформи Укрзалізниці Кабмін звільнив начальників усіх залізниць України.
Зазначимо, що перипетії навколо «ласих» транспортних шматків (залізниця, авіаперевезення) — тягнуться вже давно. Ще в грудні 2014 року на посаду голови УЗ та двох аеропортів Міністерством інфраструктури було розпочато попередній конкурс, який був «успішно» заблокований завдяки позову екс-топ-менеджера «Аеросвіту» Кирила Звонарьова. Новий конкурс iз відбору керівника Укрзалізниці Мінекономрозвитку та торгівлі оголосило 25 лютого: прийом заявок завершився 25 березня, а оприлюднення результатів намічено на 29 квітня 2016 року.
За умовами конкурсу, «головною метою діяльності нового керівника повинно стати створення компанії, котра буде найкращим прикладом ефективної організації бізнесу й прикладом для наслідування за рівнем прозорості, відкритості та якості стандартів управління».
Конкурсна комісія з трьох десятків претендентів має відібрати 10 фіналістів, а вже з них — кращого з кращих. Дивним є те, що серед 30 кандидатів прізвища Кравцова немає. Більше того, серед претендентів є щойно звільнений зі скандалом Олександр Завгородній, екс-замміністра інфраструктури Володимир Шульмейстер, а також інші одіозні для компанії особистості, такі як Борис Остапюк та Олексій Кривопишин. Остапюка, екс-гендиректора УЗ, нещодавно також було звільнено після аудита, тобто явно були виявлені серйозні фінансові, м’яко кажучи, «порушення». Кривопишин — також раніше звільнений з крісла голови Південно-Західної залізниці, але найпікантніше те, що його позови щодо відновлення на посаді досi розглядають у судах і шанси виграти справу в нього є... Також серед претендентів — маловідомі іноземці і навіть представники фінансового ринку. Претенденти повинні мати вищу освіту, досконало володіти англійською мовою й, бажано, мати освіту в галузі менеджменту та бізнес-адміністрування.
Чому ж так рвуться до «залізничного корита» чиновники — відповідь очевидна: занадто вже «грошовита» галузь, тож спокус для зловживань більш ніж достатньо. Крім того, серед працівників Укрзалізниці вже давно подейкують, що їхнi «боси» мали й мають намір рано чи пізно взагалі приватизувати цей клондайк під назвою Укрзалізниця.