Угода між Євросоюзом та Туреччиною змусила перевізників біженців шукати нові шляхи доставки їх до Європи, пише в останньому числі німецька газета «Франкфуртер Альгемайне Зонтагцайтунг» («ФАЗ»). На думку газети, з настанням весни і, відповідно, сприятливіших умов має стрімко зрости хвиля мігрантів. Після того як Туреччина почала перехоплювати на сухопутних та морських кордонах транспорти з біженцями, фактично перекривши так званий «балканський шлях», контрабандисти поклали око на Іспанію, до якої можна легко переправляти людей з Марокко через вузьку протоку Середземним морем. Контрабандисти вже розпочали готувати збірний пункт у Марокко, звідки рибальськими човнами і невеликими вантажними кораблями можна перевозити людей на іспанське узбережжя.
«ФАЗ» повідомляє, що нелегальні перевізники пропонують бажаючим зайнятися нелегальними, але дуже прибутковими перевезеннями, а відтак прибути для «укладання угод» до турецького курорту Анталія та до місцевості Мерсін на півдні Туреччини на Середземному морі. Звідти на початку квітня мають розпочатися регулярні рейси на грецькі острови та Кіпр. Німецька газета повідомляє, що контрабандисти запровадили нові правила перевезення людей. Щоб мігранти залишалися невидимими для кораблів НАТО, які патрулюють Середземне море, люди мають залишатися в трюмах до часу заходження суден у міжнародні води.
У свою чергу, «Німецька хвиля» повідомляє, що після фактичного перекриття «балканського шляху» контрабандисти також розглядають інші маршрути, які також можуть бути активізовані на початку квітня. Перший з них є паралельним балканському, але лише не суходолом, а морем iз Греції до Італії. Подорож триватиме кілька днів і обійдеться кожному мігранту в суму від трьох до п’яти тисяч євро. Німецькі журналісти пишуть, що реклама цього шляху і телефони контрабандистів вільно доступні на «Фейсбуці». Розглядається також можливість відкриття маршруту через Албанію, але він складний, оскільки проходить через важкодоступні гори на албансько-грецькому кордоні. Якщо гори вдасться подолати, то далі потрібно буде прямувати через Чорногорію та Боснію і Герцеговину, де також гори і багато територій досі заміновані. І останнім маршрутом може бути більш легкий: через Румунію, вздовж кордону з Молдовою і далі через Західну Україну до Польщі.